Trollmammas blogg

( mer privat kan det inte bli)

kalas dop mm

Kategori: Petter

Nu har jag inte skrivit på några dagar igen men här har varit så mycket att göra men nu har det lugnat ner sig igen... skönt!

Klara hade kalas i fredags så jag var ner till mamma/mommen och lämnade småttingarna som skulle få vara där hela dagen och kvällen! Sen hämtade jag Klara och hennes tre kompisar på skolan och drog hem de lekte och hade roligt jag friterade fläskfile och gjorde ris och sötsur sås...mumma
efter glass och bananer drog vi till sundsvall och flickorna fick spela bowling i ett par timmar mendans jag och Danne gjorde birsta och handlade inför dopet.
Kan säga att på fredag kväll var vi rätt nöjda både vi vuxna och alla barnen.


(Dukningen inför kalaset)

På lördagen var det cruising i ljungaverk och detta hade pappa/morfar och Klara sett fram emot TYVÄRR öste regnet ner över dem och d hade en riktigt blöt upplevelse. jag for upp och servade med stövlar som de tacksamt togemot! =)
Senare på kvällen var Hepstars där och Pappa var på lite nostalgi afton.

Så kom söndagen och Petters dop och solen strålande mot oss och ja vädrets makter var då äntligen på vår sida! Dopet var jätte fint och en mycket trevlig präst.
Jag gjorde en sak som jag skulle ha gjort när vi döpte jOhanna också nämligen så tog vi reda på dopvattnet och tillsammanas gick vi till Villes grav och hällde det där! Så är bröderna förenade också!
Jag har tyvärr inga kort men jag hoppas att jag kan få härliga och fina kort mejlade till mej så småning om!
petter var hur snäll som helst !

Efteråt hade vi middag och fika i församlingshemmet
Och Petter TACKAR så mycket för alla fina gåvor som han fick!
bla en personlig bok, en trehjuling, bestick ,lekklossar nallar kläder smycken pengar och massor och massor mera!


Petter åker på sin snygga puh cykel!

Ni kan tro att Johanna blev svartis men Petter är ju snäll å lånar ut den till syrran så då går det ju bra!

Petter ja han drar ålar hoppar och kryper fram i livet man vet aldrig var man har honom  men han är så underbart snäll och go och charmig!

Johanna pratar massor och åter massor och nu har hon lärt sig säga morfar också till morfars förtjusning jag är så glad att han har varit här uppe hos oss i nästan två veckor och jag hoppas att det inte dröjer länge innan han är här igen! Fast jag är ganska så sugen på att åka ner till göteborg under hösten!

Nä nu ska Johanna duscha och Petter äta
så jag får skriva mer en annan gång!


Petter är koncentrerad å att krypa!


mitt snygga ljusträd jag fick på födelsedagen av familjen!

Kramizar
//B

Kommentarer

  • Therese - Mamma till Alfred och ängeln Lucas säger:

    Gud vad fint av er att hälla dopvattnet på Villes grav. Vädret hade ni som du skrev på er sida också, underbart!



    KRAM

    2009-08-24 | 19:59:50
    Bloggadress: http://tostberg.blogg.se/
  • Cebastian säger:

    så söt petter är då han konsentrerar sig på att krypa ler ..

    2009-08-25 | 19:13:38

Kommentera inlägget här: