Trollmammas blogg

( mer privat kan det inte bli)

+39,8 & -26,5

Kategori: Allmänt

Det är vad siffrorna på termometrarna säger idag!

Petter har fortfarande hög feber och ont i kroppen han lever på välling min lillbubbe vad vore livet utan det?? Han har varit upp och lekt lite i omgångar men gråter så fort Johanna nuddar vid honom men det gick bra att bada  honom i baljan på fm!
Nu sover lillen igen för ja tredje gången idag kanske..
Bara han blir frisk snart så får han väl sova bäst han vill!

Ute idag är det svin kallt som mest har vi haft -26,5 grad idag burr sa jag när jag hämtade tidningen imorse och då när jag var till postlådan började en hund att skälla men jag brydde mej inte när jag kom på vår gård följde den efter alldeles ensam var den stackaren i denna kyla den kom rätt nära och nosade på mej men när jag skulle ta honom då sprang han... Hoppas ägaren hittade igen sin vovve!

Min bil strejkar idag och det är första gången sen jag köpte den som han inte vill starta pga att det är kallt!
Men sånt händer tyvärr.

Så jag sitter å väntar och har gjort halva dagen på att Danne ska komma hem så jag kan ta hans bil å fara på affärn en sväng Peppe måste ha nått mer febernersättande och helst inte alvedon
(han blir så risig i magen av det)
och lite mat i kylen hade ju inte skadat =)
Han skulle sluta tidigare idag men som vanligt kommer han aldrig ifrån när han har planerat att göra det...

I mellan varven idag när jag inte haft nån liten i famnen så håller jag på att städa vardagsrummet för julgranen måste ju få plats i nått hörn också... Ingen jul utan julgran!
Men nu snart hoppas jag att det är rätt ok skulle behöva vika all jäkla tvätt också men jag orkar inte snacka om tråk göra =(
Men så bidde damsugspåsen full och ingen ny fanns kvar =(
skit med det också...

Kramizar till er alla där ute i kylan!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: