Trollmammas blogg

( mer privat kan det inte bli)

kallt igen och GOTT NYTT ÅR!

Kategori: 2009

Jag är trött ändå fick jag en härlig sovmorgon mmm
danne brukar inte kliva upp och hämta Petter å verkligen inte göra välling men det verkar ju finnas hopp även i de mest hopplösa fallen =)

svinkallt har det varit idag det var så varmt som till -15 å Petter fick sova ute i vagnen men huxflux så var det -20 igen. Men petter sov gott ändå =)

Jag har plockat lite och så men känner ingen motivation idag däremot är jag på slutet av min bok och skulle vilja läsa den men det får vänta till kvällen då barnen sover så jag kan koncentrera mej på slutet =)

Vi var till matfors på em och inhandlade lite raketer och nyårsmaten så nu är vi redo för ett nytt år!

Kan ni tänka er att det redan är dags för ett nytt år jag tyckte nyss att vi firade in 2009...

ska försöka sumera 2009

Januari:
Jag börjar att jobba och Johanna börjar på dagis
Min svärfar går bort hastigt och väldigt oväntat =(

Februari:
Begravning =(
ett jäkla åkande för urplockning av svärfars hus....

Mars:
fortfarande urplockning...
snowracertävling i nordansjö
hur kul som helst =)
Jag tar semester en månad =)

april:
påskmiddag med dannes syster och krokodil på menyn
Efter 13 dagars extra väntan och längtan kom så vår älskade Petter 5kg och 56cm otroligt!


maj:
Klara bröt foten och behövde hjälp med precis allt
precis vad man önskar sig när man nyss fått bebis =(

Juni:
 skolavslutning
och midsommar i stugan med dannes syskon

Juli:
Semester i stockholm och vi han med både junsele djurpark och furuvik
och även de vita vackra tigrarna och lejonen i junsele

augusti:
döptes Petter till:
PETTER OLOV CHRISTER
och kusin Amanda föds.

September:
Mattis fyllde 18

oktober:
fyllde Johanna år

november:
massor av födelsedagar att fira

december:
julklappar inhandlas
lucia firades i torpshammars kyrka av Klaras klass
Dannes syskon han träffas allihopa 2 gånger

nu står ett nytt år för dörren
men först ska vi fira mammas födelsedag imorrn.

Jag ger inga nyårslöften
men har faktiskt lovat mej själv att röra på mej och försöka gå ner i vikt för att få må bättre och att min kropp ska slippa göra ont.
i dagsläget har jag jätte problem med mina fogar och har svårt att kliva upp från stolen och komma igång att gå jag har ont i min rygg m m
men jag klagar inte speciellt för vem sjutton vill lyssna på en gnällspik???
men det skule ju underlätta om jag vägde mindre och höfterna blev lite bättre innan jag ska tillbaka till mitt jobb för ja att springa på stengolv och trappor är ju inte det bästa för en ond kropp!

Näe nu önska jag er allla

ETT RIKTIGT GOTT NYTT ÅR!!

kramizar

Kommentarer

  • Marie säger:

    Gott nytt år till er från oss. Kram från oss tre.

    2009-12-31 | 14:05:42
  • Sussi säger:

    Gott nytt år gummsan!! Nu sitter vi här och väntar på er!! =)

    2010-01-01 | 14:43:50
    Bloggadress: http://karleksbarnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här: