Trollmammas blogg

( mer privat kan det inte bli)

Nobeldagen 10/12

Kategori: 2009

Idag fyller min farfar år så grattis till dig!

Lucka nr 10 ska öppnas men här öppnar inte flickorna kalendrarna förrän till kvällen!

Igår kväll fick så Petter flytta in sin säng till Klaras rum och tro på FAN ungen somnade direkt klockan åtta men dessvärre sov han bara till 03,30 och det var väl ingen lysande tid för trötta mamma att kliva upp på...
Efter välling och mys så hade vi en liten maktkamp i min säng om vem som bestämmer mamma eller Petter och jag höll om honom och han skrek i kanske 10 minuter sen vände han å vred sig till 04,30 men sen somnade han så snällt på mammas arm! Så jag vann den maktkampen! hihi
Och trots att jag sovit som en kratta sov Petter ända till halv nio.

Inte lätt att sova när man har en liten Johanna på ena sidan och en gosig Petter på andra och så sov ju Danne också på nått hörn i sängen.. hihi

Johanna hon sov läääänge idag och hon har vänt på dygnet jaha mitt fel kanske men jag tycker hon borde få sova om natten varit orolig... Nu är det "bara" tre dagis dagar kvar innan det är jullov för henne =) Tänkte att hon borde gå dessa dagar så imorrn får lillan kliva upp tidigt i hennes mått mätt =)

Idag ahr vi inget inplanerat alls
Petter är lite risig i magen det ahr han varit i några veckor sen han fick sina tänder och det verkar inte gå över han fiser så illa och är dålig i magen kanske mer tänder på G?? Imorse la jag honom i hans säng och då gjorde stackarn ner sig så enormt och hela sängen också som tur var så va Tvättstugan ledig å bara kasta i =)

Han har sovit ute i ett par timmar nu och han kanske sover en stund till på em ska vi ta en tur med vagnen och titta på Johannas favorit djur: HÄSTAR! och det är ju tur att det är en del såna på byn!
Ska se om vi ska ta med nån grönsak till Ylvas fyrfotingar i hagen =)

Näpp nu ska jag göra nån nytta!

Kramizar

ps Grattis till syrran på namnsdagen!

(Malin)
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: