Trollmammas blogg

( mer privat kan det inte bli)

Begravning

Kategori: 2009

Morgonen flöt på Johanna for på dagis och lekte med alla barnen mommen skulle hämta henne där efter 12 Danne och jag var och gjorde en del bankärenden så nu är det klart också... skönt!
Sen var det bara dags att göra sig i ordning vilket gick i ett huj då klockan går snabbt ibland men vi var nästan färdiga då Dannes syskon stormade in. Puh... =) Tänk att alla var så uppklädda och fina det var som om det skulle vara modevisning och jag kan säga att min mage den har verkligen blivit enorm.... svårt med kläder åt mej själv och min sambo var så snygg med fjollskor och allt....

Vi avr tidiga till begravningen men en slags ro kom över mej och jag tyckte det var vackert i kyrkan.. när allt började kom solens strålar in genom fönstret och lät den vackra kistan speglas i solljus! Mycket blommor hedrade en pratglad man som alltför tidigt fick lämna oss. En stor eloge till prästan Janne som både talade så vackert och spelade så härligt på sin trumpet. Jag tyckte det var vackert när han spelade för svärfar framme vid kistan. Många tårar har vi gråtit idag vet inte om man har så många kvar nu...
Efter begravningen var vi i familjen och närmsta släkt och fikade lite och vi hade gjort det enkelt för vi tror att C hade velat ha det så.. Fast hade han valt hadde det varit korvmacka istället! hihi
När vi fikat var vi ner och tittade på alla blommor som de lagt så fint på graven så jag hade med mig några ljus som vi tände och hade en trevlig stund där nere och pratade om C.

Nu är det dags för alla barnen att gå vidare med sina liv och minnas allt det glada och roliga som deras "pappa kraft" förde med sig! Vila i frid C! Vi tänker på dig!



När vi kom hem var det som om all luft bara försvann Danne somnade på soffan i både skjorta och slips och jag var så trött men tog mej i kragen och hämtade hem lillan som varit och myst med mommen.
sen åt vi nån smörgås men ingen av oss är väl direkt hungrig men gott med varm oboy var det iaf!
Nu leker lillan och äter nonstop imellanåt.. hon är verkligen en riktig godisråtta min lilla dotter! =)

I Magen är det verkligen full fart och det är ju som vanligt på kvällarna det jobbiga är att jag varken kan ligga eller sitta normalt bästa ställningen är att sitta vid datorn men det lessnar man ju på också....

Kramizar och trevlig freda kväll!

Kommentarer

  • Nillah säger:

    Jag var ju ute & gick promis med Lillgubben medans det var begravning,(skjutsade ju mammis dit) & medans kyrkklockorna ringde så kom solen fram, jag fick GÅSHUD kan jag säga!! Sen när allt var klart & vi var på väg därifrån så försvinner solen sakta??.... Jo, Familjen Troll, vad gulligt =0)

    Kramar

    2009-02-20 | 20:45:10
    Bloggadress: http://gronstacity.blogg.se/
  • K säger:

    Förstår att "luften går ur" efter en sån dag ...

    S tyckte också det var jättefint och är glad att han gick!

    Var ner ikväll hela familjen, tittade på alla vackra blommor och tände ett ljus.

    Kramar till er!

    2009-02-20 | 21:14:58
  • -Bakeba- säger:

    Låter som en fint avsked av en fin människa...



    Busig bebis ni har i magen...bökar redan med mamma ;-)

    2009-02-20 | 22:36:40
    Bloggadress: http://bakeba-babblar.blogspot.com
  • Lizzen säger:

    Jobbigt för er alla men nu är det dags att försöka hitta sin plats igen i livet utan Christer, och det kommer bli oerhört jobbigt och ta lång lång tid.Skickar styrkekramar till er alla.

    2009-02-21 | 22:24:00

Kommentera inlägget här: