Trollmammas blogg

( mer privat kan det inte bli)

Besöksrekord av nyfikna?

Kategori: 2009

De senaste dagarna har mina besökare verkligen skjutit i höjden och man kan undra om det är av ren nyfikenhet folk väljer att titta in här på min sida just denna helg??? Men där alla NYFIKNA går ni på en nit må jag säga för här skrivs inget om "smaskiga" detaljer eller så det är privatare än privat ska ni veta!





I lördags var vi till barnens farmor och umgicks med Dannes småbröder och för första gången och jag hoppas verkligen att det var den sista också så ramlade Johanna ner för deras branta trappa rakt ner i källaren ca 2m i fallhöjd jag blev så rädd och såg framför mej att hon inte levde innan jag kom ner trots att hon gallskrek i högan skyn.... Men allt gick bra och lillan fick ett blåmärke på kinden och troligen en sträckning i en sidan av halsen för där blev hon alldeles blå men det gick bort på några timmar och hon hade både armar och ben i behåll! Men gú så rädd jag blev!! Mammas lilla troll! Det går ju inte att hålla koll på henne varje minut!!


Johanna somnade snällt vid sju ikväll och jag tänkte skönt så jag duschade och när jag skulle lägga mej kl 22 vaknade denna lilla trollunge och var tvär pigg och skrattade så nu är hon på golvet här och leker med pappis och stör Mattias som glor på tv:n. Så vi får väl se när vi kan få lite sömn i natt....

Imorrn ska jag ta det lugnt hade jag tänkt Johanna ska på dagis och Klara på skolan och Danne har ärenden att fixa med sina syskon dels ska de ringa sin "styvmamma" på VC med hjälp av en tolk för det är så svårt att göra sig förstådd både för oss och för henne. Jobbigt att inte prata samma språk!

Nu ska jag vara social med den del av familjen som är vaken! (Klara sover)

Kramizar

Kommentarer

  • Anna säger:

    Vilken tur att det gick bra för lillan. Inge kul när dom ramlar sådär.

    Ja det kan inte vara lätt att fixa med allt när dom inte förstår varandra.

    Ta hand om er!

    Kramar

    2009-02-02 | 23:26:15
    Bloggadress: http://afunderar.blogspot.com/
  • Katrin säger:

    Hej, tro fasen du blev rädd när hon trillad, syns väl imorgon kanske på jobbet. Kram

    2009-02-02 | 23:31:12
  • Maria säger:

    Nä det är inte lätt att hänga med i svängarna när det gäller ditt lilla troll. Vilken tur att det gick bra.

    Kramiz

    2009-02-02 | 23:31:53
    Bloggadress: http://lofgrens.blogg.se/
  • Anita säger:

    Jo, klart folk fiskar efter smaskighet, såg det själv på min blogg när vår älsade faster/svägerska

    dog för 2 år sen snart.

    Jag är in av nyfikenhet ;-) Men jag är här varje dag och följer ert liv, inte bara nu ;-)



    Kramen!!

    2009-02-03 | 07:45:39
    Bloggadress: http://akh71.bloggagratis.se
  • Anita säger:

    Det där med trapp...Johannes föll hela trappen hos mormor när han var i Johannas ålder.När han kom ner kunde han inte stå på benen så ringde vårdcentralen, sköterskan där sa att vi skulle vänta 20 minuter och sen ringa om han fortfarande inte kunde stå på sina små ben, men det kunda han som tur var.Sköterskan sa att chocken kunde göra så han var benvek och så är det med oss ju också när vi blir riktigt rädda.Då är man ju bra skakis i benen men när det gäller ens barn....mhmmm...man blir så fruktansvärt rädd att det värsta kan ha hänt!

    2009-02-03 | 07:49:28
  • Anonym säger:

    Hejs. Skönt d gick bra för lillfisa =) Putte saknar sin kompis, hade tänkt kika ner i veckan men d känns som d är mkt ändå nu?? Kan väl höra av dig när allt lugnat sig lite, eller om du bara vill surra =)

    Kramen K & P

    2009-02-03 | 08:55:51
  • Anonym säger:

    Ja, jag förstog du pikade :-)

    Men tokigt att man ska behöva göra det pga folks nyfikenhet.

    Rykten kommer det att bli ändå vare sig man lämnar ut eller inte skriver nått alls, men det är bara till att försöka skita i vad folk säger, men av erfarenhet vet jag att det är svårt och när ryktet om hur hon hade gjort när hon dog kom fram till oss och det var den mest bisarra historien skrev jag om det i min blogg för att rentvå henne och hennes handlande, kanske fel men då var det rätt för mig och det är väl ofta det bloggandet handlar om, att man skriver det som känns rätt för sin individ, vill jag bju på saker ur det innersta så gör jag det, vill jag inte gör jag det inte. Därför jag la ner andra bloggen och började om på ny för den vart för privat

    Nu länkar jag dig och hoppas det är ok!!

    2009-02-03 | 12:52:23
  • Anonym säger:

    Jag hör av mig! Kramen // K

    2009-02-03 | 13:53:51
  • Vickis säger:

    Hej!

    Jag kan erkänna och tala om att jag var in på din blogg för att få svar på det jag hade hört... För det kan vara så att folk surrar och surrar och innan det är färdigt så kan saker vara på ett sätt fast det INTE är så! Jag ville kolla så att det var sanning jag hört! Var detta Bra eller Dåligt?



    Har som du gått igenom samma traumatiska tillstånd, för inte så länge sedan, man blir frustrerad och vet inte HUR man ska kunna räcka till för de sina...

    Det blir så traumatiskt för allt och alla när ngt. sådant här händer! Men det är tur att man har varandra. Ta hand om er, barnen och den som inte tittat ut än...

    Massa varma tröstande Kramar från Vickis



    2009-02-03 | 18:23:55
    Bloggadress: http://mamslovesdesi.blogspot.com/

Kommentera inlägget här: