Trollmammas blogg

( mer privat kan det inte bli)

Dagens klagosång från SJ vägen!

Kategori: 2009

Varför ska det vara så himla svårt att hjälpa till här hemma??
Jag skulle också vilja ha ett "perfekt" hem städat och fint!
hur ska det gå till??

Min ork börjar ta slut och glädjen jag brukar sprida försvinner med orken
jag blir den där gnälliga sura och numera feta kärringen
tårarna har lätt för att komma fram och jag önskar att
jag fick mera hjälp av min familj men istället är de duktiga på att stöka till
många kvällar är det bara jag och J hemma och vad kan man då göra jo leka sen sova
mera hinns inte med tyvärr.
Ikväll tvingade jag min sambo att vara hemma med oss och vad händer då jo han somnar på soffan stackarn han har varit ledig hela dagen....
Tjatar och tjatar om hjälp med lilla J tillslut tar han dottern och lägger sig...
men städningen och köksbänken ja den får jag fixa själv... suck!

Men nu är köksbänken ren iaf och diskmaskinen igång räkningarna betalade köksgolvet sopat och jag intalar mej själv att jag gör det för min familj att de iaf ska få ha ett hyfsat städat hem!
En vettig plats för barnen att vara på....

Imorrn blire jobb har nu två dagar kvar dvs 18,75 (jobb) timmar till semester.
sköööönt sen ska jag städa ännu mera här hemma eller not kanske.

Nog gnällt för idag nu känns det mycket bättre.

Nattiz

Kommentarer

  • Maria säger:

    Man får gnälla lite. Man måste ju ut med det & då kan man ju passa på att göra det på bloggen.

    Kramiz

    2009-02-28 | 09:07:43
    Bloggadress: http://lofgrens.blogg.se/
  • -Bakeba- säger:

    slå näven i bordet och kräv mer hjälp hemma! Du är ju höggravid juh och har väl "nog" med att vara det...ah, karlar!!!

    grrrrr

    2009-02-28 | 11:08:18
    Bloggadress: http://bakeba-babblar.blogspot.com

Kommentera inlägget här: