Trollmammas blogg

( mer privat kan det inte bli)

Middagsgäster

Kategori: 2009

Idag fick jag verkligen laga mat till STOR familj!
Danne var ju med Anna och Mattias i "pappas" hus och grejjade och snäll som jag är tänkte jag jag frågar ju om de vill äta och naturligtvis så var de ju inte bara de utan resten av syskonskaran också (nästan) så till middag idag var vi 9 stycken och jag tänkte vad ska jag hitta på men det blev köttfärspaj och grönsallad till inte helt fel tyckte jag och nog åt vi allihopa rejält! Ingen behövde vara hungrig idag iaf! hihi

Men så stor familj skulle jag inte vilja ha kan jag säga...
Denna månad har inte varit nådig för vårt matkonto åtskilliga tusenlappar har gått åt kan jag säga! Vi har ju varit många fler än vad vi brukar...
Skönt att det snart är löning igen trots att den inte blir så fet men några kronor iaf!

Ikväll har lillan lekt massor själv med sina dockor just nu bäddar hon åt dem och matar dem och pussar dem hon är för söt min lilla docka! =)

Klara har aldrig brytt sig om andra dockor än sin "stina" babyborn eller om barbi`s men Johanna lär nog älska dem med en dag! Hon är en riktig dockmamma och det är så roligt att titta på henne hur hon vyssjar och gullar med sina "bebisar". Tänk vad mycket de fattar fast de är så små! =)

Nä nu ska jag försöka lägga Johanna det är ju dagis dag imorrn
och jag hoppas jag får semester för isåfall jobbar jag min sista vecka på ett tag igen...hihi

Kramizar

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Måste ju kunna bidra med lite matpengar till er dom andra tycker jag?Hade dom ätit hemma hade inte det varit gratis heller typ...nog för att det är syskon osv men men pengarna väer ju inte direkt i blomkrukorna man har.Tjing

    2009-02-26 | 23:23:42

Kommentera inlägget här: