Trollmammas blogg

( mer privat kan det inte bli)

MVC och "hjärterumspåhälsningar"

Kategori: 2009

Idag har jag och Johanna varit på MVC och lyssnat på syskonets hjärtslag =)
140 slag/min
(Johanna satt som en liten sol i en egen stol och lyssnade spänt)
så duktig så fast hon är så himla liten!
Mitt blt var på 137/80 lite förhöjt men godkändt skönt b-gluc var ua men mitt järnvärde var nerkört i skosulorna rejält 104 och det spelar ingen roll hur mycket jag äter dessa järntabletter som jag dessutom mår dåligt på de hjälper ingenting! Jag undrade om sjukskrivning och visst kunde läkarna sjukskriva mej men om jag får det beviljat av FK det trodde de inte men jag ahr ialla fulla fall ansökt om semester på nätet precis som man ska (hoppasjag) det är lite nymodigt så jag hoppas att jag gjort rätt men det kan jag kolla med chefen imorrn!
Har ändå lite andra funderingar!

Jag skulle ha jobbat kvällen men har blivit lite orolig i magen och behöver uppsöka "hjärterummet" lite oftigare och lillan har ju också varit krasslig i magen är än inte riktigt bra så vi myser hemma istället skönt för mina stackars höfter också =) blir det inte värre än så här går det ju bra men jag förstår inte att jag ska vara så jäkla mottaglig för alla baciller nu mera! Kanske ska man göra som Chris hon äter vitlök jämnt och ständigt men så är hon aldrig sjuk heller =)
Men om jag ska äta vitlök ja då flyttar nog gubben för det gillar han verkligen inte!
Allting har ju två sidor inte sant??

Lillan sover middag och jag har läst posten känner inte för att göra ett skvatt hade hoppats att Danne kommer hem bra tid ikväll så han kan hjälpa mej att tvätta vi har verkligen massor av tvätt och jag orkar bara inte konka och bära allt själv i trappen...


Mina trollungar i gårkväll tröttare än tröttast. De är bra på att busa båda två!




klätterfia!


på plats!

Tröttis!


Nä nu ska jag ta och fundera igenom vad vi har och vad vi behöver i klädväg inför fredagens prövningar vi måste väl inhandla nått antar jag Danne behöver både skor och skjorta och sen måste han prova kostymen om han kan ha den! Annars får vi improvisera....  Å vad jag ska ha på mej det vete gudarna om det finns nått som går på längre men visst kan man ha grått på begravning??

Kramizar

Kommentarer

  • Anita säger:

    hade foglossning med Johannes och minns än vad besvärligt jag hade att ta mig fram på Torpsros golv, men jag hade rätt till föräldrapenning 60 dar före beräknad förlossning så det har väl du med?Dom beviljar kvinnor i vården med tungt arbete sånt.



    Kram!

    2009-02-17 | 14:54:48
  • Anita säger:

    Jo, jag menade havandeskapspenning, haha, jasså, har det blivit så illa att det är så långt i förväg.Minns att det var längeredan då men inte sååå länge...

    2009-02-17 | 17:11:40
  • Gunilla Jonsson säger:

    Visst kan man ha grått.

    Svart,vitt.grått mörkblått.

    Går bra att ha.

    Lycka till på fredag.

    2009-02-17 | 19:28:31
    Bloggadress: http://gunillastrand.blogspot.com
  • Maria säger:

    Vilka fina och gulliga bilder! :) Kram

    2009-02-18 | 08:15:42
    Bloggadress: http://annamariaericajonsson.bloggagratis.se
  • Maria säger:

    och ja det gick bra på dansen, även fast jag hade ont i fötterna efteråt :p men dansade från 9 till kvart i 12 och sedan från halv 1 till lite över 3 :p Tackar för kommentaren :)

    2009-02-18 | 08:17:21
    Bloggadress: http://annamariaericajonsson.bloggagratis.se
  • K säger:

    Krya på er!

    Kramen

    2009-02-18 | 09:54:10
  • Sofie säger:

    Jag tycker grått passar bra till begravning! Hoppas allt går bra på fredag! Tänker på er!!

    2009-02-18 | 11:39:25
    Bloggadress: http://sgradin.blogg.se/

Kommentera inlägget här: