Trollmammas blogg

( mer privat kan det inte bli)

03,30

Kategori: 2009

Bestämde Johanna att nu skulle det vara morgon men hon fick allt ligga i mammas säng hon höll på att gnugga och nypa i mammas bröstvårtor ända till 05,30 då pappis gav lillan sin välling! Johanna var med ut i köket och kollade så han gjorde rätt också! Efter vällingen var hon nöjd med att sova i några timmar medans mamma fick kliva upp och göra i ordning åt Klara.... Klara undrade vad jag hade varit ute på i natt för mitt ena öga var alldeles rött och svullet och varade.... Usch! Men när Klara gått till bussen kröp jag ner brevid lillan och somnade som en stock vi sov ända till 9,30 då lillan vaknade satte hon sig upp och började dansa, Ni kan aldrig gissa vilka som spelade.... Jo TAKIDA såklart och curly sue... Och ett stort GRATTIS till Takida som vann ROCKBJÖRNEN! Så det var så vi vaknade idag!

Johanna åt risgrynsgröt alldeles själv med sked hon är så duktig min lilla skatt. Men det är ju inte bara i munnen utan överallt men sen myste vi in oss i duschen en stund men det börjar bli väldigt trångt där nu när både mamma och Johanna och bebisen i magen ska få plats hihi hade önskat mej ett badkar men det får tyvärr inte plats! Men det hade varit härligt att kunna bada med Johanna.

Johanna var jätte trött så vid tolv somnade hon ute i vagnen det var faktiskt inte så tokigt att få lite frisk luft i sig. Nog för att jag har ont i halsen och ena ögat men huvudvärken verkar vara bortblåst iaf för ett tag. Å ingen feber har jag heller =) Så kanske vi är på bättringsvägen! hoppas det!
Så nu sover lillan på uteplatsen jag fick dra undan en massa snö där först och sen dra vagnen igenom lgh för att få ut den men hon mår ju bäst i att sova ute och jag har fått för mej att man blir frisk fortare då fast lillan är bara snorig och knappt det idag! Skönt!

Nu har Klara kommit hem från skolan och nu ska vi fika för Klara är hungrig och jag har heller inte ätit nått bra idag! Så det ska smaka bra med lite käk nu!

Kramiz så länge då.....

Kommentarer


Kommentera inlägget här: