Trollmammas blogg

( mer privat kan det inte bli)

Aktuellt i viskan: Sjösättning

Kategori: 2009

Dagens tänkvärt:
 ETT LEENDE KOSTAR MINDRE ÄN ELEKTRISKT LJUS OCH ÄNDÅ LYSER DET UPP MER I ETT HEM!
//
Theo Lingen


Idag tog vi sovmorgon mmm vad härligt!
Johanna klev upp bara strax innan K och Emil kom så hon fick äta frunch idag inte helt illa för hon åt som en häst ja en liten häst då. =)
Kul med surr och kaffedrickande och barnen får leka och busa av sig en stund!

Sen for vi till stan och hämtade Danne och jag sprang in på biltema och köpte en rosa dockvagnssulky åt Johanna för 50 spänn slit den med hälsan gumman.
Innan vi for hem bidde det mat på sibylla så var det avklarat också =)

När vi kom hem drog Danne till fränsta och garaget och lämnade mej här hemma med en grinig Johanna men när Danne kom hem och frågade om de skulle titta på den stora fina båten som håller på att sjösättas med mobilkran här i viskan skrattade ungen hela vägen ut till bilen =)
(det stod i ST i går om denna båt som torpshammars herrgårds ägaren po Jönis köpt)
Själv stannade jag hemma för Petter hade nyss somnat och om jag skulle gå med vagnen så blir jag nog lite blöt för det duggar ute men jag kan titta på den en annan dag i stället.
Men Danne sa att det var ganska många bilar och folk som nyfiknar sig men det är ju inte varje dag det händer grejjer i lilla viskan! =)

Nu ska jag gå efter julpepparkakorna och doppa i mjölk och jag hoppas att Petter inte får magknip sen.

Kramiz

Kommentarer


Kommentera inlägget här: