Trollmammas blogg

( mer privat kan det inte bli)

Att roa en trött 1 åring är inte det lättaste!

Kategori: 2009

Johanna vägrar fortfarande att sova imorse sov hon iaf till nio från sex alltså!
Vi har varit ut mitt överdagen och lekt åkt lite kälke och lite spark och busat med kissarna men så ramlade Johanna in i rastkallen och skrubbade upp kinden lite (så nu har hon ett tjusigt blåmärke) men då var det slut på det roliga och vi for en liten sväng med bilen och jovisst lillan somnade men när vi kom hem och jag klädde av henne så sov hon säkert bara 5 minuter till och sen skulle det lekas igen så vi har byggt med klossar och lekt med koppar och fat och tittat på datorn och kollat in Klaras fina snögubbe som står utanför fönstret. 

Nu sitter eller går hon omkring och äter en bulle 
det enda nästan hon ätit idag så ni kan tro att hon har lätt att gråta idag! 
vill inte  sova och vill inget  äta!
Vrångaste ungen det är min dotter det!!
Och som vanligt är favorit ordet NÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ!!



Jag ska fundera ut nån god middag åt oss dag men det är så svårt då jag inte tycker att nånting riktigt smakar längre... har licksom tappat lusten för att laga mat...
Men det brukar ju gå i vågor det med!!

Just nu känns allt jobbigt och tröttsamt och helst skulle jag vilja ligga på soffan eller i sängen och glo på tv/film dagen ¨lång! Men här finns ingen rast och ingen ro.... 
Nu ska Klara baka så bästa att jag röjer av diskbänken!

Kramiz

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: