Trollmammas blogg

( mer privat kan det inte bli)

Härligt väder

Kategori: 2009



Har det varit ute idag!

och det är ju fortfarande. Perfekt sportlovs väder någon plusgrad och härligt strålande sol! mmm



Vi var ute ett par timmar och lekte i snön med kälkar och pulkor och även Mattias gamla BR (skotern) åkte fram Klara har kört sina första metrar på skoter alldelles ensam och det tyckte hon var så himla roligt! Även lillan fick åka med nån sväng och lyckan var gjord. Lillan somnade nästan i pulkan men kämpade på och halv tre gick vi in för att fika oboy och rultårta det var grejjer det. Nån dag om vädret håller i sig ska vi fika ute i snödrivorna det är så härligt! Men vi ska ju vara ute en hel dag på lördag då det ska vara snowracer tävling och för familjen Nordlander var det obligatorisk närvaro... Vår årliga familje dag! 
Kul när alla kan ses och göra nått roligt!

Jag har kört bort en hel massa kartonger och tidningar så idag känner jag mej ganska så nöjd =)
Johanna har invigt sina nya galonkläder (de är fleecefodrade) men det kunde ju behövas när snön är blöt kanon kläder...
Johanna har precis somnat och Danne å mattias for för att hämta hem "min" byrå... hihi
Klara och kissarna har jag skickat ut en stund till i solen man ska ju njuta medans det är sol! Hoppas att mars fortsätter så här nu...

Jag ska ta och göra nån middag ugnspannkaka stod det visst på menyn idag!
Johanna ska få nått annat men hon lär ju sova en stund till...

Tvättar gör jag lite idag också och det hade nästan varit ok att hänga ut tvätten och fått den soltorkad.
Det är vårkänsla det!



Kramizar

Kommentarer


Kommentera inlägget här: