Trollmammas blogg

( mer privat kan det inte bli)

städtokig faster på besök!

Kategori: 2009

Det värker i min kropp....
Kan varken sitta ligga  stå eller gå
har fått världens jäkla halsbränna nått som jag aldrig haft förut =(


Idag har det varit underbart väder med strålande sol och blå himmel
Lillan var ute och åkte kälke med pappis och Klara men sen blev hon så trött och somnade i vagnen och sov i tre timmar rakt av jag satte mej ute i solen och myste med en bok =)
De andra for till gubbens och fyllde släpet med skräp så nu får faster slänga det imorrn...
På em fikade vi gott och jag gjorde våfflor till middag och även idag till en lite större familj....

Flickornas faster A tog sig ann Klaras rum och nu är det fint städat och de nya gardinerna hänger på plats även köket fick sig en omgång av städtokiga faster men jag är så himla tacksam skönt att nån annan gör det jag inte orkar =)
Jag är bara så väldigt dålig på att be om hjälp.

Ikväll var vi åter upp till "gubbens" och nu är huset nästan tomt
lurade på min farfar diverse olika ting bla en gammal industrisymaskin
han kan ju verkligen allt den gubben!
Sen berättade han att han gjort en egen liten stol till Johanna men den var på målning hos Eva så den kommer snart. Vi fick små stolar när vi var små som en gubbe i ljungå gjorde men jag vill ju ha till flickorna också så Klara fick en söt liten stol när hon var liten så nu är det Jullans tur =)

Läste idag i st om Marie och Kents lille mirakelgosse
Grattis till dem!
Och jag tror jag måste ta mej en sväng ner och tjusa på pojken en sväng!
Man blir ju sjukt sugen på den lill* som snart måste ta å komma ut...

Nä nu ska jag ta å duscha och se om värken går över så jag kan få sova sen!
Hoppas hoppas hoppas...

Kramizar

Kommentarer


Kommentera inlägget här: