Trollmammas blogg

( mer privat kan det inte bli)

Till er alla som undrat under dagen

Kategori: 2009



Ingen bebis ännu...

Har bara inte haft tid att sitta vid datorn idag!

Lämnade Johanna på dagis idag vid nio och åkte sen till Christina och överraskade henne med blommor och paket för jag kunde inte fira henne på 50 års dagen för nån månad sedan. Men nu är det gjort och en riktigt bra dag fick vi idag!



Vi verkar ha nått väldans intressant utan för köks fönstret idag!

Numera lillans favoritplats!

och är man liten kan man stå i fönstret också!

Klara har haft en hård skoldag idag!
De hade friluftsdag Iaf hennes klass och de tolkade efter skotrar på längdskidor till bobodarna de hade verkligen tur med vädret kan jag ju säga!
Klaras ena skida gick av på hemvägen så nu måste vi inhandla nya längdskidor men det skulle ändå ha gjorts så det var inget att gåta för!
Men trött blev hon och sov en skuss på soffan =)


Bebben rör sig mindre idag tycker jag men rätt var det är så håller man på att kippa efter luft igen.
Har lite svårt att andas ikväll och hittar inget bra sätt att sitta ligga på.
Men det ordanr sig väl önskar bara att det är lugnt inatt för jag behöver verkligen få sova för idag ahr jag inte vilat nånting alls har varit på luffen hela dagen!

kopplingen på min bil har gått sönder =(
Så nu har vi kört upp den till Farbror Erik och om det finns tid denna vecka så ska den bytas men det gör ju Danne själv bara han fick hålla till där och det var ju inga problem.
Kanske den är fixad snart eller inte....
Tur iaf att det bara är att ta nästa bil här ute på gården
Svärfars bil är ju lite bättre för mej nu det är en automat och mycket härligare att köra och barnvagnen får ju plats utan att tas i sär UNDERBART!
Nackdelen är väl att den drar mera soppa men det spelar ingen roll tycker jag.
Jag åker så lite så det kan jag kosta på mej!

Nä nu tror jag att jag ska göra kväll och jag hoppas att mammatrollet i spjälsängen INTE ropar på mamma i natt.

Åsså ska jag fundera hur vi ska göra med våra sovrum NU är det dags för ommöblering och jag vill att det ska ske senast i helgen å då suckade Danne.
Vill att det ska vara klart INNAN bebben kommer men det är ju inte säkert att vi fixar saker å ting men man kan ju få önska iaf! Åsså ska jag fara å låna Tjorvensängen av Mats så Johanna får en "NY" säng.  (52 år gammal)

Visst ja
JAG SKULLE JU SOVA!

Nattis


Det ska övas i tid!
Flickorna på Mattias skoter!


Kommentarer

  • Katrin säger:

    Det blir bättre när bebben kommer, då kan du nog ligga hur du vill, du får ju hojta om du behöver hjälp med något :) Kram.

    2009-03-17 | 23:56:02

Kommentera inlägget här: