Trollmammas blogg

( mer privat kan det inte bli)

Torsdagsnöje

Kategori: 2009

Vad vi skulle hitta på idag det var ju givet vi skulle åka till stan för att Danne och jag be´hövde nya täckbyxor inför helgens strapatser... Man kan ju inte var aute i snön utan vinterkläder!

Vi hade väl så där lagomt långtråkigt och Johanna var grinigare än grinigast så vi for ner till stan redan där vid ett.. Hälsade på Linda och hennes familj ett tag medans jag inväntade Danne sen lämnade vi barnen där för att själva få åka ut och handla täckisar. Danne hittade relativt snabbt täckbyxor medans jag har världens mage och har växt på bredden kändes det som men hittade tillslut fodrade vindbyxor och en jacka till och dessa kommer jag troligen att slita på hela våren (även när magen är väck)!

Men det var så skönt att bara vara vi även om det var för en kort stund men det får man leva på ett tag!

Emma följde med oss från stan för hon och Klara ska ta badbussen imorrn och bada hela dagen lång! Känns skönt det så jag slipper höra gnat och tjat om vad Klara kan göra.
Vi tog genvägen genom stan och köpte med oss kinamat hem gú så gott och som jag har längtat... Det var fan värt varenda jäkla krona kan jag säga =)

Imorrn är Danne ledig och han och Mattias ska nog köra skräp och serva skotern lite så vi kan ha med den på lördag.

Här är hela stugan full med folk men det är ju trevligt också!
Nu försöker Danne att få Johanna att sova det fick han som straff för att han sovit på soffan ikväll. Det tycker jag inte är mer än rätt =)

Imorrn är det en speciell dag för mej och min sambo men det tar vi i morgon!
Nu ska vi snart sova en sväng!

Kramiz


PS,



Ett stort GRATTIS till dej Maria som fyller 15 år idag!
Många kramar

Kommentarer

  • Katrin säger:

    Ta det lugnt i pulkakbacken i helgen. Kram.

    2009-03-05 | 23:07:43

Kommentera inlägget här: