Trollmammas blogg

( mer privat kan det inte bli)

Barnakuten!

Kategori: 2009

Idag blev det verkligen en åka bil dag!

Var till BVC kl 11,30 för att kolla Petters fula blåsor han har i ansiktet på halsen och bröstet!
Men det blev jag inte klokare på nån läkartid fanns det inte förrän kl 14 så jag fick ta småttingarna och åka hem igen fixade lunch hämtade Klara vid bussen och for tillbaka på VC och tänk om den jäkla läkaren gick att förstå hur i hela friden kan man anställa en läkare som varken kan prata bra svenska eller förstå!
Två läkare kollae på pojken i stöde men ÄNDÅ fick vi 14,40 en remiss i handen och åka till barnakuten vid sundsvalls sjukhus! Snacka om att snabba på de stänger kl 16... Danne mötte upp på sjukhuset och vi fick komma in direkt en otrevlig sköterska upplyste om att klockan var nästan fyra (15,20) så vi kanske fick gå till rätta akuten! Men en underbar läkare vid namn lotta hade tid med oss och hon skrattade gott åt vad bvc och vc läkarna sagt i stöde...

Petter har troligen dragit på sig nån bakterie då hans ögon varit så variga eller är och därav alla dessa prickar vi fick pencillin till att stoppa både på utsidan som insidan så snart ska min goknopp vara fin igen utan en mass fula prickar och variga ögon! men han kommer troligen att få leva med eksem men det har ju jag med och jag lever =)
Men nu är det kollat och jag kan säga att det var värt en tur till stan =)

Sen åt vi gomiddag på texas och handlade mat att stoppa i frysen så nu klarar jag mej ett tag till!
Dagen avslutades med en härlig glass på MAX och lek där!

Underbart väder är det nu ute alldeles vindstilla och inte speciellt kallt flickorna har suttit på gräsmattan och blåst såpbubblor. Jo Johanna spillde ut halva burken men Klara var inte lessen för det inte =)

Näe nu ska jag ta å kolla vad gubben gör ute vill inte att han grubblar på några dumma ideér!


Kramiz

Kommentarer

  • Nikita säger:

    Tack ! Vad skönt att det är fler än jag som känner likadant..

    ja goooglade lite igårkv iaf å dom tog tydligen en snabbsänka på mig som i normala fall ska ligga under tio min låg på 134.. känns ju som att det är nåt som inte är riktigt rätt då..



    kanske blir akuten för mej med om de inte blir bättre, hellre de än den läkaren i stöde igen.. vart har de två andra tagit vägen B&B??

    2009-05-30 | 07:51:08
    Bloggadress: http://nikital.blogg.se/
  • Nikita säger:

    jag hatar att få höra att man ska avvakta, man kommer ju inte till vc för att man tkr det är skojj direkt.

    å ja håller med det är jätteviktigt att en läkare kan svenska språket utan problem!! och denna läkare kan absolut inte det, hon är långt ifrån!

    Tänk om ja hade fått nåt utskrivet i fredags då kanske ja hade varit på bättringsvägen nu..



    å en sak till, egentligen skulle man ju lika gärna kunna gå på matfors vc, man måste ju likförbannat ner dit å hämta ut om man får något utskrivet det stör mig också jävligt mkt..



    Ja får se om de blir aukuten ikväll, för ja orkar fan inte en natt till såhär... det känns som ja snart kommer hosta mig till döds, huh!!



    ha en bra söndag! kram

    2009-05-31 | 08:50:43
    Bloggadress: http://nikital.blogg.se/
  • Hanna säger:

    kikar in och tipsar om en ny tävling i min blogg: http://hannaofsweden.blogg.se/2009/may/min-forsta-tavling.html hoppas du vill vara med! ^^ kram hanna!

    2009-05-31 | 23:32:58
    Bloggadress: http://hannaofsweden.blogg.se/
  • Christina säger:

    Tjena kompis!

    Ja, många läkare har nog fått legget i flingpaketet eller så sov dom på lektionerna....

    Otrevlig vårdpersonal och okunniga läkare.....underligt folk!

    Hormonprickar.....det såg ju vem som helst att det inte var heller!

    Bra att det löste sig! Snart är han fin som en rosenknopp i skinnet!

    Kram kram!

    2009-06-01 | 13:11:05
    Bloggadress: http://www.metrobloggen.se/chrisblogg

Kommentera inlägget här: