Trollmammas blogg

( mer privat kan det inte bli)

5/11

Kategori: Petter

Idag är jag jätte seg...
Sovit konstigt har jag också gjort för min högra axel och arm vill inte alls vara med det gör super ont hoppas det går till sig under dagen.

Några dagar sen jag skrev sist...

Johanna hade en rolig födelsedag och fick många fina presenter

 

I söndags for vi med Emma upp till edsele och sen åkte vi vidare till stugan Klara stannade hos Linda för att följa med Emma på skolan...

I stugan hade vi det super mysigt eldade i vedspisen och myste och bara var.

på onsdagen då jag städat för att vi skulle åka hem så kom Danne på att vi atr ner en ful vägg i köket så nu har vi verkligen ett jätte kök och nu längtar vi till våren så vi kan få måla och göra fint igen...

Och för allra första gången hade jag INGEN lust att åka hem från berger! =)

Idag är Johanna på dagis och jag tror hon längtat dit för lillan har ju varit hemma i nästan tre veckor dags att få tillbaka alla bra rutiner igen.


Petter, är det verkligen full fart på han kryper riktigt och väldigt fort sen några veckor tillbaka och numera ställer han sig upp och kan gå längs med saker och möbler =) Förra veckan lärde han sig att sätta sig själv så nu får vi ingen lugn stund alls när han är vaken =) Men lillkillen sover ganska mycket nu det tar väl på att vara så himla aktiv. Och ibland glömmer man bort att Petter är faktiskt bara 6,5 månad för han kan så mycket. Han kan numera säga två ord också och det är HEJ och MAM.

 

I morse fick jag skjutsa Klara på skolan ...igen för latmasken orkade inte kliva ur sängen...

jaja dags att ge henne en riktig väckarklocka tror jag med en fruktansvärd signal på eller kanske skulle hon ha som kalle anka på julafton?? hihi

 

Kramizar

PETTER FAVORIT SÅNG!!

Klappa händerna när du är riktigt glad. (klapp, klapp)

Klappa händerna när du är riktigt glad. (klapp, klapp)

Du kan också glädja andra som på denna jorden vandra,

klappa händerna när du är riktigt glad. (klapp, klapp)

 

Stampa fötterna när du är riktigt glad. (stamp, stamp)

Stampa fötterna när du är riktigt glad. (stamp, stamp)

Du kan också glädja andra som på denna jorden vandra,

stampa fötterna när du är riktigt glad. (stamp, stamp)

 

Knäpp med fingrarna när du är riktigt glad. (knäpp knäpp)

Knäpp med fingrarna när du är riktigt glad. (knäpp knäpp)

Du kan också glädja andra som på denna jorden vandra,

knäpp med fingrarna när du är riktigt glad. (knäpp knäpp)

 

Säj hej, hej till vännen som sitter där. (hej, hej)

Säj hej, hej till vännen som sitter där. (hej, hej)

Du kan också glädja andra som på denna jorden vandra,

säj hej, hej till vännen som sitter där. (hej, hej)

 

Gör nu alltihop när du är riktigt glad.
(klapp klapp, stamp stamp, knäpp knäpp, hej hej)

Gör nu alltihop när du är riktigt glad.
(klapp klapp, stamp stamp, knäpp knäpp, hej hej)

Du kan också glädja andra som på denna jorden vandra,

gör nu alltihop när du är riktigt glad.
(klapp klapp, stamp stamp, knäpp knäpp, hej hej)

JOHANNAS FAVORIT!!

Tänk om jag hade en liten liten apa,

umpa, umpa, fallerallerej.

Tänk vad folket skulle stå och gapa,

umpa, umpa, fallerallerej.

 

Inte på mig men på min lilla apa,

umpa, umpa, fallerallerej.

Inte på mig men på min lilla apa,

umpa, umpa, fallerallerej.

Kommentarer

  • -bakeba- säger:

    umpa umpa rallelarej

    sjöng Astrid högt då hon var ca1½....hennes favvo också då :-)

    2009-11-06 | 01:16:39
    Bloggadress: http://bakeba-babblar.blogspot.com

Kommentera inlägget här: