Trollmammas blogg

( mer privat kan det inte bli)

7/10-09

Kategori: 2009

På fm idag var vi på öppna förskolan i stöde det var trevligt inte lika många som det har varit de tidigare gångerna jag varit där men lika trevligt iaf =)
Johanna trivdes lekte och fikade =)
Petter som annars sover bort hela förmiddagen var på uruselt humör och när jag satte honom i bilen sov han innan jag kom av parkeringen =) Lillgubben sen sov han i några timmar ute i vagnen Johanna skulle också ha behöft sova men ville absolut inte så hon har grinat större delen av dagen och det har då smittat av sig på både  Petter och mej =(

Så ibland önskar jag att pappan till barnen kunde vara hemma en vecka och ha dem själv och desutom städa tvätta och sånt det skulle han aldrig gå med på och därför förståre han inte vilket himla jobb jag lägger ner här hemma och ändå syns det inte! Frustrerande va?

Att vara hemma med småbarn är fasiken ingendans på rosor det är jobbigt och för den som tror att det är lätt så säger jag idag :
Jag tar glaadeligen ditt jobb en dag bara du är hemma med mina barn!

Usch vilken klagosång det blev idag men det kan ju inte hjälpas!
Till på köpet så har danne inte kommit hem från jobbet ännu =(
Johanna somnade iaf halv åtta före Petter to m
och jag hoppas hoppas att hon sover kvar i sin nya fina säng i sitt rum!
Jag sov ner henne i den och jag kan säga den braka å knaka av min tyngd men den höll...
hihi

Jag har ikväll bakat äppelkaka men när Klara å jag ätit en stor del kom jag ju på att det skulle ha varit maräng på så jag ska skaffa mera äpplen tills imorrn å gö en ny laddning..
Kanske man ska ta med till jobbet å bjussa lite, länge sen jag var där nu i maj tror jag men varför ska jag vara där att störa?? Men idag träffade jag en tant som undrade vart jag tagit vägen! Och det känns ju super kul att de saknar en!

Nu har jag tittat på Arlanda... och snart tror jag att det blir kudden ska kolla läget på facebook bara... och bara det kan ju ta ett tag jag fastnar alltid där av nån konstig anledning men jag verkar ju inte avra ensamen iaf!

Kramizar




Kommentarer


Kommentera inlägget här: