Trollmammas blogg

( mer privat kan det inte bli)

Jag har fått en

Kategori: 2009

liten solstråle som vill komma upp tidigt på morgonen mamma är tröttare än tröttast som vanligt men när man ser det där vackra lilla ansiktet som ler mot en genom spjälorna på sängen då glömmer man ganska så snart att man är trött!
Imorse var klockan 06,22 så då hade lillgubben sovit i nästan exakt 12 timmar efter lite välling och mys i mammas säng så klev vi upp och tog en långdusch men jag skulle bra gärna vilja ha ett badkar synd att badrummet är så litet annars hade det blivit ett sånt.

Efter duschen och varma kläder blev Petter trött igen och la sig och sov i 40 minuter tills Johanna klev upp.

Johanna har sovit i sin säng hela natten
ja till 06,30 iaf då ropade hon jag hämtade henne och hon kröp in under pappis täcke och fortsatte att sova!


Petter sover ute i vagnen igen och Johanna och Klara glor på tv:n det är lite kallt ute fortfarande men det är klar blå himmel och strålande sol! Så om ett tag ska vi gå ut eller flickorna jag skulle behöva damsuga i vardagsrummet efter gårdagens popcornätning....
Och vika ihop all jäkla tvätt varför ska det vara så tråkigt??
Jag tror jag ska anställa en liten hushållerska till sånt!

Idag skulle Dannes syster ha kommit för att parkera husbilen här då de ska på 30 års fest i stöde men då de skulle ha fler med sig så sover de på plats i stället... Synd tyckte jag för vi hade ju fixat så vi skulle vara hemma  (skjutsa å hämta) för deras skull =(
Men men...
Idag är det lördag och undra vad vi ska hitta på??
Jag skulle vilja ha nån god middag idag men undra vad??
Sen när jag orkat ha varit på affärn så ska vi baka en liten kaka... mmm
det kan ju faktiskt dyka in nån som är fika sugen =)

Klara bakade chockladbollar med dubbelsats igår och när jag smakar degen så frågar jag hur mycket socker hon tagit... 4 msk säger hon Okeeey sa jag och tar fram en msk och ett dl mått vilken använde du?? Hon skruvar på sig och skratar hon hade tagit 4 DL socker i stället för 4 msk...
så nu har vi socker bollar i stället med strössel på...
hihi

Nu får ni ha en underbar dag!

Kramizar



för stor för att sitta i syrrans knä....

Kommentarer

  • Maria säger:

    Haha vad mumsigt med sockerbollar :p Gullig bild! :)Kram

    2009-10-10 | 19:52:02
    Bloggadress: http://annamariaericajonsson.blogg.se/
  • Cebastian säger:

    Han vill ju bara va med på bild ler.. =)) vilken sötis

    2009-10-18 | 13:10:38

Kommentera inlägget här: