Trollmammas blogg

( mer privat kan det inte bli)

Petter 6 månader =)

Kategori: Petter

Idag "fyller" så min älskade lillgubbe 6 månader!!!



Tänk att det gått så fort och det värsta är ju att det känns ännu längre sen man kan ju nästan inte förstå hur livet var innan världens goprupp kom in i vårt liv =)

Att vänta Petter var bland det jobbigaste jag gjort men all väntan och de 13 jobbiga dagarna som vi gick över var verkligen värt det han är världens goast och snällast tuffaste och modigaste som finns och full i bus =)

Han vill verkligen framåt också i livet

PETTER kan:

  • Sitta själv
  • vända sig från rygg till mage och vise versa
  • krypa
  • ta sig upp från liggande till knästående och vidare till stående
  • äta riktig mat
  • sitta själv när han badar!!

Och säkert massor och massor av mera saker men detta var lite av de "stora" sakerna i hans liv!




Inatt sov Petter men Johanna hade en väldigt orolig natt och det var en väldigt trött mamma som satte dottern framför tv:n kl sex imorse =(

Vi var på babysång på fm och lekte och hade kul men jag vet inte om jag orkar ha med dem båda nån fler gång för man har inte full koll på lillan, Men tack Malin för att du hjälper mej =)

Efter det så for vi till "oma" och fick lunch
och när vi kom hem blev Johanna tvär sjuk feber och hängig och ville ha välle och är hur grinig som helst.
Hon somnade och sov ett par timmar i sin säng
Nu har hon fått en alvedon och jag hoppas att hon blir bättre snart hes är hon också nu grät hon efter kaka och då får pappis fixa det när han är i fränsta =)

Men min kväll funkar inte... ovanligt va??
Ikväll börjar ett gäng "tanter" att spela innebandy för roligt och jag hade så gärna gått för jag vill så gärna motionera och gå ner i vikt men Danne drog hem jobb så han måste ju fixa det =(
Jaja tror jag ska ringa in lite barnvakt på onsdag och åka å simma det längtar jag efter =)
Annars får jag börja träna på dagarna då Johanna är på dagis nu VILL jag verkligen detta och jag brukar ro i land det jag vill!!
Min allra största inspirations källa är kämparna i biggest loser som kanal 5 visar på helgerna kan de så kan jag!!


Kramizar



Kommentarer

  • Nillah säger:

    Grattis till ♥storkillen♥ i efterskott =) Kramar på Er!!

    2009-10-20 | 15:56:52
    Bloggadress: http://gronstacity.blogg.se/

Kommentera inlägget här: