Trollmammas blogg

( mer privat kan det inte bli)

Vänner??

Kategori: 2009

Jag undrar var alla mina vänner tagit vägen?

Visst jag är hemma med mina barn jag är inte lika rolig längre kan inte bara dra och hitta på saker men jag är den samme person ändå...
När jag jobbade heltid och mina vänner fick barn försökte jag att hinna med dem så mycket som möjligt men nu har jag ju vissrligen varit hemma ett tag men mina sk vänner är väldigt väldigt sällsynta besökare eller ringer, jag har försökt att hålla kontakten men mina dagar försvinner ganska fort (har dock alltid tid att sätta mej och surra) men kom på en kopp kaffe ni som är mer rörliga än mej som inte måste dra med vagnar och barn och full packning och stridsmundering för att hälsa på-... Jag drar mej för att hälsa på folk nu för jag vill helst inte klampa på mina barn tar massor av plats är livliga ja de kan skrika gråta och vara besvärliga =)
Så för oss är det mest praktiskt att vara hemma.

Men varför har det blivit så tomt på vuxen sällskap??
Förr hade jag massor av vänner men räknas man som tråkig bara för att man fått barn??

Men det är väl så som en Mamma sa till mej de vänner man har kvar i ur och skur de är ju dessa som är de sanna vännerna de som räknas och som du kan räkna med...

När jag fick Ville för snart 3 år sedan kom endast 4 av mina "vänner" och hälsade på det var en jobbig tid och det är svårt även idag det försvinner licksom aldrig!
Johanna fyller snart 2 men hur många har av mina "vänner" bryr sig!
Petter ja han är mitt hjärta och när han kom försvann mina vänner....

Jag försöker vara social men kanske inte har all tid i världen att gå igenom telefonboken och ringa alla jag kanske har blivit otroligt tråkig och knäpp....
Förlåt då men som småbarnsförälder går tiden väldigt fort!!

Om det är mitt fel att NI försvunnit så får jag väl skylla mej själv då
som skaffat så många go härliga underbara vackra roliga och intelligenta barn =)

Ni kan väl fundera på detta och iaf ge mej en kommentar!

Kramiz

Kommentarer

  • Cebastian säger:

    Krama om du har de inte lätt inte .. synd man inte bor där då så kunde man hälsat på .. ;)

    2009-10-18 | 13:09:00
  • Bodil säger:

    Det hade varit trevligt =)

    2009-10-18 | 13:14:43
    Bloggadress: http://trollmammas.blogg.se/
  • -bakeba- säger:

    De vänner som försvinner eller slutar höra av sig då man får barn är dessvärre inga sanna vänner...möjligtvis kompisar.

    Det är enorm skillnad däremellan...

    Ledsamt med människor som beter sig som sanna vänner och sedan visar sig inte vara det...:-(

    2009-10-18 | 15:10:25
    Bloggadress: http://bakeba-babblar.blogspot.com
  • Sannie säger:

    Jag har märkt av samma tendens. Innan jag fick barn (men mina kompisar hade...) då åkte jag runt och hälade på hur mycket som helst, men nu när jag själv har barn är det aldrig någon som kommer och hälsar på. Det är jävligt märkligt! Jag har sagt upp bekantskapen med flera av mina tidigare "kompisar".

    2009-10-18 | 16:50:48
  • Anita säger:

    Konstigt det där och verkar vara lika överallt, det är JAG som fått dra iväg med MINA barn överallt...nu är dom förvisso stor men minns tiden som du har nu...jag var även ensamstående utan bil så skulle GÅ överallt till dom...kan säga att jag har en helt annan bekantskapskrets idag än för 11 år sen...men jag har EN sann vän kvar från tiden innan barnen men sen har jag fått EN go helt underbar kompis sen efter att jag fick barn, allas vår K, henne skulle jag aldrig vilja vara utan :-)

    2009-10-18 | 19:39:43
  • Nillah säger:

    Konstigt det där med att vänner bara försvinner liksom... Jag beundrar verkligen dig för den mamma du är, allt du gör med barnen, i hemmet, osv!! Jag hoppas att du är stolt över dig själv!?! Massor med Kramar till gulliga dig ♥ ♥

    2009-10-18 | 20:26:09
    Bloggadress: http://gronstacity.blogg.se/
  • Kattis säger:

    Jag förstår precis vad du menar! När jag fick Wilma försvann typ alla min vänner. Å så har jag min bästa vän i London nu... Kram

    2009-10-19 | 09:19:01
  • Therese - Mamma till Alfred och ängeln Lucas säger:

    Skickar en kram.

    Många av mina barnlösa vänner ser jag inte skymten av speciellt ofta tyvärr, men telefonen går åt bägge håll och efter att ha ringt några gånger så ger jag till slut upp. Det ska inte bara vara på ens initiativ. Jag har däremot fått många nya vänner genom mammagruppen och dessa är jag rädd om!



    Kram Kram

    2009-10-19 | 15:32:34
    Bloggadress: http://tostberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här: