Trollmammas blogg

( mer privat kan det inte bli)

Hej hopp!

Kategori: 2009

Idag har det varit full rulle hela dagen lång!

Halv tio gick vi ut på en fm:s prommenad för då var båda barnen trötta Petter somnade innan jag han av går´n Johanna somnade efter 15 min, Jag såg att min vän Y var hemma så jag slank in där på kaffe men då vaknade ju Johanna men vad gjorde det hon lekte som aldrig förr så där bidde vi i några timmar!

På em sov Petter några timmar till och jag städade som en tok i kök och hall och jag damsög t o m bron =)
Klara tog bussen och for till fränsta för att bada danne och Johanna for på verkstan så jag kunde ju inte vara sämre så jag for och hälsade på min mamma med Petter och hämtade några recept på goda kakor! 

Jo min snälla farmor var in med några burkar rönnbärsgele så nu måste vi äta stek nån dag.... mmmm

Nu ikväll bakade jag en härligt god och saftig äppelkaka och den avnjöt vi med vaniljvisp till hells kitchen nu ikväll.. mmmmmmmm


Imorron är det en ny dag och Johanna ska på dagis Klara ska på skolan och Petter å jag ska åka på öppna förskolan och kolla in andra barn och "mammor" kul att komma ut och göra nått kanske kan man göra några nya bekantskaper =)

Näe nu ska jag snart sova men bjuder på lite bilder först..

Petter Pussas med mamma

   

Petter har fått en ny mössa som Klara gjort på slöjden!

  

TITTA Petter kan sitta alldeles själv nu
4 månader och 3 veckor!

 

Å Tänk att Johanna ska fasiken blunda på varenda bild



Men här är ögonen öppna men väldigt trötta....


Åsså ska väl Klara få vara med också



Kramiz och gonatt!

Kommentarer

  • Nillah säger:

    Åh,vilken gullig mössa Klara hade gjort åt Petter =) Vilken kille som redan kan sitta själv =) Duktig du är som bakar & grejjar =)

    Kram!!

    2009-09-16 | 00:55:42
    Bloggadress: http://gronstacity.blogg.se/

Kommentera inlägget här: