Trollmammas blogg

( mer privat kan det inte bli)

Lilleman är inte så liten längre

Kategori: 2009

Mammas gofis har varit på BVC idag och fått sin andra dos med sprutor.
Han vägdes och vågen stannade på 8600gram till en längd på 67,5cm undra vad det ska bli av min lilla goplutt! Snart har han både växt ikapp och förbi Johanna som fortfarande "bara" väger 11kg..hihi
Men att få sprutor gick bra och stolt visade han upp att Petter kan minsann både sitta utan stöd och krypa lite och DR B kallade honom för mirakelbebisen!!

Petter har för den delen hunnit "fylla" fem månader!

 

Jag ahr ju som synes inte skrivit på ett tag dels har jag inte vetat vad jag ska skriva och dels så har det varit mycket att göra...

i fredags for vi till vår stuga slog på värmen och drog till Linda som numera bor i edsele
( bara någon mil från stugan)
Det var lika trevligt som vanligt!
Och så fick vi ju snusa på lilla Amanda
På lördagen kom hela familjen Nordlander/Johansson/Lundqvist och åt middag med oss åsså ramlade dannes morbror Rolf in och bror andres så vi var 11 till middan den dagen tur det är stor kök i stugan! 
Nu är hela gården vinterfin, gräset är klippt buskar är tillsnyggade kabel har grävts ner till dasset och utelampor har satts upp så medans vi har myst och eldat och mått gott så har lite nytta gjorts iaf!

På söndagen när vi for hem från stugan tog vi vägen förbi Härnösand och grattade Mattias som fyllde 18 år!
(Dannes bror)
Vi mötte upp Anna som hade presenterna med sig lite nya möbler är ju aldrig fel va?
Tårta ballonger och sånt hade vi med så det blev riktigt kalas ändå...
Fast jag tycker att det är konstigt att ingen annan firade honom den dagen!
men så tycker ju jag....

Igår var det måndag och babysång men jag hade ingen bil att åka i för det var punka på dannes så då tog han ju min och dessutom tog han med sig nyckeln till hans bil också så jag kunde varken det ena eller det andra.. Men vi är ändå lite förkylda så vi höll oss hemma istället på em var vi en prommenad med Malin å Gry
Jag avslutade gårdagen med att baka en äppelpaj så det var ju mumma....

Idga har Johanna varit hemma från dagis och det är första gången som jag saknar ork för att skjutsa henne men är man förkyld så är man... Johanna har iaf lekt och busat och smaskat i sig äpplen dagen lång. Vi var till Wonsan å lunchade idag... igen 

På ICA idag fick jag ge Dagens tips på middags mat och det var riktigt roligt!
Hoppas Ullis att du fick till nån köttfärslimpa!
Själv så åt jag och småttingarna stuvade makaroner och köttbullar 

Petter kan ju äta precis hur mycket som helst men jag håller på att öva honom med att det kan finnas mat på bordet utan att man ska äta allt... 
Så när han har ätit huvudrätt och ev efterrätt så blir det ett smörgåsrån eller majskrokar att smaska på.

Klara är och badar ikväll och jag ska åka dit på badhuset nån dag och inhandla ett badkort måste ju bli billigare än att betala 15 kr varje gång och ibland kan det ju bli två tre gånger på en vecka... Det är jättebra att hon vill bada för det är ju bra träning bara det och jag vill ju att hon rör på sig i massor.... så VARFÖR ska jag själv vara så himla lat och dra påmin egen motion???? Jovisst jag går ju nästan varje dag en slinga här och springer efter mina små men jag skulle vilja ha sån pli på mej själv att jag går till gymmet några dagar i veckan SNÄLLA nån följ mig dit.......

Oj vilket låååångt inlägg detta blev! 
Petter å Pappis har hunnit somna för att mamma är så tråkig medans Johanna har vilat och tittat på favoriten Puh så nu ska hon äte det hundrade äpplet idag.. Hon åt 2 bananer alldeles nyss... Mammas lilla nyttiga sötis.

Kameran är lite för långt bort för alla nya bilder men de kommer kanske senare ikväll eller imorrn!

Kramizar 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: