Trollmammas blogg

( mer privat kan det inte bli)

6 augusti 2010

Kategori: 2010

och idag är det 13,5 år sedan jag träffade älsklingen =)
 Inte så mycket att veta men en liten notis bara ;-)

Det har varit dåligt med skrivande här och nu när det är sommar så är det så mycket annat som lockar å drar

Jag har jobbat några pass under juli och hoppas på en extra slant nu i augusti =)

Jag å mamma var till östersund i onsdags på deras allra första tågresa
Johanna tyckte det var roligt medans Petter var måttligt intresserad ;-) hihi
vi shoppade lite vi åt lunch och tog en prommenad med mommen som guide =)

Petter han sov nästan hela vägen hem i vagnen det gungade så där mysigt härligt så han sov så skönt vaknade när vi passerat torpshammar på hem vägen =)

Danne å Klara var med några kompisar på nöjeshallen i stället
å de verjkade ha haft super roligt med gocart å laserspel =)
Mersmak gav det tror jag ;-)

Min lillasyster har flyttat hem igen från tyskland men bara för ett tag för snart drar hon vidare till ume å nya utmaningar =)
Men idag ahr vi myst lite iaf å mamma bjöd på lunch å de små har lekt i lillstugan å sandlådan =)

Klara hon är ute på vift idag igen hon är med maja på himlabadet och ska sova borta tills imorrn
=)

Imorrn ska vi ner på marknan en sväng å på söndag ska jag faktiskt jobba fm igen men det är väl för att spä på septemberlönen lite =)
Har en liten resa jag vill göra i höst å då måste man få ihop lite slantar.

å snart börjar barnen i dagis igen Petter ska skolas in från den 16:de och Johanna ska få lite mera ledigt i några dagar å mysa med mej =) Vi ska gå på himlabadet och leka på drakborgen å göra saker bara vi det behöver min lilla stortjej =)

Johanna förresten har slutit med blöjor ja iaf hyfsat hon är så himla duktig å jag är stolt över henne =)
mammas prinsessa =)
Men här betyder det är lillebror gör det samma han vill också ha häftiga kalsonger å gå på toa så nu har jag snart två stora duktiga barn å inga bebisar!
VART har tiden tagit vägen??

jag håller på att möblera om vårt hem lite eller mycket denna gång och ska måla om lite här å där å sätta upp hyllor här å där så bara barnen börjar dagis igen så blir allt färdigt i rasande fart =)

just nu ser det mer ut som en tromb har gått igenom här =)

men men det blir snart bra
hoppas jag iaf =)

Nu sover petter ute i vagnen.
min lille uteliggare =)

Johanna äter godis å ser på tv:n och softar
funderar på middagsmat så bara gubben kommer hem blire nått smaskigt
men frågan är ju bara vad??
men en tur till stan kanske??

Näpp nu ska jag göra lite nytta som att fylla på diskmaskinen
synd att jag inte har nån robot som kan fixa sånt åt mej!

Nu sviker batteriet så

kramiz

Kommentarer

  • Sofie säger:

    Nu vart jag nyfiken, vart ska ni måla om då? :)

    2010-08-08 | 11:26:14
  • Bodil säger:

    Petters rum ser för hemskt ut så det kan ju bara bli bättre =)

    2010-08-08 | 17:54:00
  • Sofie säger:

    Aha ok :)

    2010-08-08 | 22:04:24
    Bloggadress: http://sgradin.blogg.se/
  • Sofie säger:

    Aha ok :)

    2010-08-08 | 22:04:44
    Bloggadress: http://sgradin.blogg.se/

Kommentera inlägget här: