Trollmammas blogg

( mer privat kan det inte bli)

Hemgjord SAFFRANSGLASS....

Kategori: 2010

  va hur gott som helst är verkligen super nöjd och nu ska jag bara göra min egen glass fram över =)

Å ni som vill här kommer receptet:





‎2 ägg 5 msk socker (men jag tog lite till) som man ska vispa pösigt tillsätt 0,5g saffran .
Häll i grädden och vispa blandningen tjock och pösig
Tillsätt 1 dl russin =)
och in i frysen såklart =)

Jag gjorde på laktosfri grädde blev kanon men kom ihåg att röra om i glassen innan den stelnar för russinen hamnar i botten =)
Men det blev kanon gott =)

Lycka till
om ni törs prova =)


För första gången på länge ska jag dricka gott och må gott
så trevlig lördagkväll på er allihopa =)
Nu vankas det middag vin öl kapten morgan och andra gosaker
Kramizar

Kommentarer


Kommentera inlägget här: