Trollmammas blogg

( mer privat kan det inte bli)

Måndag

Kategori: 2010

Helgen har varit helt perfekt vi har varit ute i massor och åkt både kälke skoter pulka och ja det mesta  strålande sol och på ett jätte bra humör =)

Och vi har faktiskt hållit oss hemma hela helgen det är inte varje helg man gör det =)
Alltid blir den en liten tur åt nått håll men inte denna helg och det är ju skönt att vi äntligen har funnit ro så pass att vi inte behöver ränna runt =)


Igår klippte pappis sig och rakade bort det där helskägget som han envisas med att bära men nu är det borta =)
När han kom in i köket satt Petter på golvet och han bara stirrade på pappis en lååååång stund
sen började han tokgrina och skrika och smått panik fick lillbubben Danne fick absolut inte ta i honom så med andra ord kände han inte igen sin pappa utan hår och skägg =) Stackars lillen!
Men efter en lååång stund så kände Petter på pappis haka och hår!!

De är för goa de små!

Idag skulle Johanna på dagis det var planerat så iaf men när jag väckte henne så frågade jag:
-Ska du på dagis idag nanna??
-NEJ
och så vände hon på sig och somnade om =)

Petter han tog en lång natt
Han somnade vid sju igår och sov till halv sex imorse då han fick välling och sen somnade han om och sov till halv nio =)

I några nätter har han vaknat vid två och velat komma upp
men inatt sänkte vi värmen i hans rum och snacka om att han sov bättre i ett svalt rum =)

Nu sitter han å gnager på ett äpple som har blivit en liten favorit
och då gnagar han på HELA äpplet =)

Näe nu ska jag mysa med mina gopluttar å sen är det väl lite städning som står på schemat
men det tar jag sen när lilleman sover middag =)

Kramizar

Kommentarer

  • Sussi säger:

    Har du städning på schemat??? Då öppnar jag dörren då så att du kan komma in med alla städgrejor!! =P

    2010-02-08 | 10:10:16
    Bloggadress: http://karleksbarnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här: