Trollmammas blogg

( mer privat kan det inte bli)

Måndag... igen

Kategori: 2010

Det va fasligt vad veckorna rullar på fort =)

I lördags packade vi in färdig lagad lasagne och nybakad tårta och ballonger och allt man kan tänka sig för ett 5 års kalas vi bytte bil hos Anna för vi skulle åka ilag, en sån bil skulle jag vilja ha en Multi men de är ju fasiken svin dyra sju säten och ändå massor av plats för barnvagn mm

iaf så åkte vi upp till Edsele och Iza för ett överraskningskalas
vi hade inte förvarnat nått utan dök bara upp hur kul som helst =)
Och dagen var så himla rolig =)
Tårta middag och efterrätt och bra sällskap..

Det enda som inte va så roligt va att Petter var ju tvungen att få sova ute i vagnen som han alltid gör och då pissade deras jävla fress på vagnen det märkte vi när vi ställt in den i bilen och den stod och gick...
så det blev skrubbning av hjul och allt som var under vagnen och det verkar som om själva vagnen klarade sig iaf som tur var... men jag var så arg att hade katten kommit i min väg innan jag for hem hade jag "mördat" den...

det kändes som om vi for upp till lappmarken när vi for till edsele för det var massor av renar brevid vägen och ni vet väl allihopa att om det hänger svarta sopsäckar över vägskyltar eller på vägruskor så är det renar i farten!

Igår söndag hade vi en riktig softar dag med en låååång sovmorgon och skidåkning på tv;n
och inte blev det middag förrän halvsju så det blev middag och kvällsfika i ett =)

Johanna och Petter somnade redan klockan åtta i går kväll båda två
och det bästa av allt de sover fortfarande och nu har jag dragit Klara ur sängen hon var lite seg i dag men nu har hon ätit och ska snart gå till bussen =)

vad vi ska göra idag vet jag inte riktigt mer än att jag ska försöka tvätta fällen som var i vagnen och lite annat jox
det är ju mildare ute nu så vi kan nog gå ut och åka lite kälke eller pulka och skotta som Johanna säger =)

nu ska jag ge lillbubben lite välling och hoppas han somnar om =)

Kramizar

Kommentarer


Kommentera inlägget här: