Trollmammas blogg

( mer privat kan det inte bli)

sjukis =(

Kategori: 2010

Sent igår kväll började Petter att kräkas och nu har han upplevt sin första magsjuka och jag hoppas innerligt att han slipper nån mer gång. För det var hemskt att se den lilla kroppen kämpa upp slem på tom mage och för första gången fick han sova utan kvällsvällingen men det gick det också han var alldeles matt och alla gångerr jag ahr varit och vänt på honom inatt har han bara tittat på mej inga tendenser till att flytta sig själv.

Men idag tog han sovmorgon och vaknade pigg och glad han tog sin välling och drack massor av vatten
skönt att det är över för honom =)

Men jag var ju oxå tvungen att ramla dit och jag har nu fått behålla en mugg te
så nu ska jag snart duscha och klä mej för jag har haft turen att få ligga på soffan¨å sova medans älsklingen sköter ruljansen =)

Jag hörde honom imorse när han dammade igen ytterdörren
så då ringde jag och bad att han skulle komma hem igen för om jag är sjuk att jag inte orkar nått ja hur ska jag då kunna ta hand om två småfisar full i energi??
Han kom hem =)
Och vädret säger ändå att han inte kunde ha klivit upp i en skylift idag!


Ja vilket väder det är snö snö snö snö snö så långt ögat kan nå...
å det blåser men så är det en klass 2 varning utfärdat ev klass 3 så ni har väl bunkrat upp med mat ljus och filtar och täcken ifall att det skulle bli riktigt långvarigt strömavbrott!
Men då flyttar jag in till nån som har vedspis iaf =)

Hoppas att dagen blir hyfsad ändå nu ligger lillbubben ute på bron ner packad så att inga snöflingor ska nå honom
upp med fönstret en stund och vädra bort dennna äckel luft som det blir!

Kramiz

Kommentarer

  • Madde säger:

    Inte kul att va sjuk när man är liten (inte för oss vuxna heller för den delen). Hoppas denna snö snart kan sluta så man tar sig ut till vedboden iaf. Krya på dej. Kram

    2010-01-27 | 12:51:58
    Bloggadress: http://madelin82.blogg.se/
  • Sofie säger:

    Åhhh hoppas inte bacillerna sprider sig till övervåningen!!



    KRYA PÅ ER!

    2010-01-28 | 19:13:05
    Bloggadress: http://sgradin.blogg.se/

Kommentera inlägget här: