Trollmammas blogg

( mer privat kan det inte bli)

En salig blandning!

Kategori: 2010

Här har det åter försvunnit några roliga härliga dagar utan att jag varit det minsta intresserad av bloggen kanske har det att göra med att jag inte har nån kamera har inte haft råd att köpa nån ny men snart hoppas jag att jag kan få en ny! =)

 

Begravningen i torsdags gick jätte bra å den var så himla fin =)

hoppas hon har det bra nu

vår gammelfarmor =)

 

På torsdagskvällen åkte jag å barnens faster till stan å shoppade mat sen blev vi hos dem en låååång stund

På fredagen for vi dit på fm och gisses vilket vackert hus de har köpt men för det priset hoppas jag att de är nöjda =) Vi åkte båt på midsommarafton på marmen och det var mysigt men både Petter å Johanna tyckte det var läskigt de hade aldrig åkt båt tidigare men nu lär det ju bli en å annan tur på sjön =)

En annan sak de fick göra som de inte gjort förut var att få sova i husvagn och gisses vad de sov de små liven!

Lördagen myste vi och var lite loja och middag bidde det inte förrän halv nio på kvällen fast vi tyckte att klockan bara var typ sex =) hihi
Sen myste vi ner oss i soffan och såg på en talanglös film
sondagen bidde det plocka stöka å grejja dag och danne hjälpte till att gräva för fibern så det blir nå internet i huset =)

Igår la vi ännu en rand å text på våra bilar äntligen får vi till våra ränder igen!
jag gillar den knäppa randen =)

Igår somnade Johanna redan halv åtta och sov till nio imorse
Petter han somnade vid åtta och sov till åtta imorse han sover tolv timmar rakt av och är hur go å glad som helst medans Johanna aldrig sover så många timmar i rad så hon blir mest sur å vresig =(

Idag var det ännu en varm dag å nu är det varmt i vår lilla fina pool också
Petter å Johanna har lekt och badat och stökat hela dagen Petter blev arg när jag skulle smörja in honom så han inte bränner sig å Johanna har jag inte fått smörja... än men de är fint bruna nu iaf =)

Johanna har kommit på att hon kan vara utan blöja och hon är jätteduktig på det =)
Igår var vi till och med på affärn i bara bikinin utan att det hände nån olycka ni ska tro att lillgumman var stolt =)
och idag ahr hon heller ingen blöja det är för varmt enligt lillan och det kan jag ju hålla med om =)
Petter har heller inte haft nån blöja utan de springer runt här nakna och är så lyckliga!

Men nu sover Petter sen ett tag tillbaka ute i skuggan i vagnen
han lär ju vakna snart =)

Jag har tvättat och hängt ut och jobbat med det sen i söndagskväll men u får det vara bra fast det är mera kvar =)

Mindre lycklig blev jag förut iaf på Johanna hon hade klängt i kylen och dragit ner det mesta på översta hyllan som glasburkar med olika saker bailisen en kanna saft mm mm så det var en slaig röra på golvet i köket jäkla unge men hon fick snällt sitta i köket å hjälpa till att torka så nu lär hon inte göra om det iaf =)

Hungrig var hon inte heller utan hon avr på godis jakt
den lilla donnan ;-)

Näe nu ska jag kolla Petter om han är vaken annars ska jag fundera ut nån middag =)

Kramizar

Kommentarer


Kommentera inlägget här: