Trollmammas blogg

( mer privat kan det inte bli)

Jag är inte bitter....

Kategori: 2010

Just nu går det verkligen inte min väg direkt =(

 

Ikväll skulle jag ha jobbat kvällen med start 12.00 men för min del blev det bara möte till 16.30 och sen komp resten av kvällen för att min sambo är bortrest och deras tidtabell har tydligen gått sönder

så de har jobbat över 60 timmar denna vecka plus massa restid
han hade dyrt och heligt lovat att vara hemma till klockan fem idag men det sprack ju =(

Men jag fick middag hos mamma iaf
men just nu ser det inte just ut för imorgon
älsklingen är på väg hem men samtidigt vet jag inte om han klarar tiden =(
men backup är beställd
men nu får jag ju se om jag behöver den för min lille Petter är verkligen inte pigg han har helt plötsligt fått feber och snurrar runt i sängen som en propeller
han har tagit sig för ena örat å sagt döööö också
så kanske har han ont så för mej ser det ut att bli en tung natt med att sova på hans soffa å hålla koll på min lille älskling =(
Och troligen blir det att vabba imorrn då
men jag vill ju så himla gärna jobba men vad göra om barnen är sjuka ??

Då vill jag ju inte lämna bort dem =(
Utan en tur på VC istället.

å herregud vilken röra detta blivit
tänk om älsklingen hade kunnat komma hem i tid då hade han ju kunnat ta vår lille sjuke son istället för mej å jag hade fått jobba mina timmar.

Hoppas de inte blir skit sura på jobbet men vad ska jag göra då?????

Nån som har nått bra förslag??

Jaja nu ska jag försöka slumra lite medans lille vännen sover.

Kramiz

 

Kommentarer

  • isa säger:

    lillagumman! vad ska man göra då barna är sjuka?? hade ett rent helvete första året på jobbet, natalie va sjuk konstant å marcus hade jätte mycket jobb så han kunde inte ta nån vab dag:-( men de är sånt DOM får räkna med, dom man jobbar med! har man småttingar som går på dagis el börjar på dagis så är blir dom lätt sjuk. tror inte du stannr hemma bara för att, de är inte likt dej!! men jag tycker inte du sa ha dåligt samvet för de!



    kram å puss å hoppas att lille man blir bättre å att de inte är öroninflamaton :-(

    2010-10-01 | 15:47:17
  • Bodil säger:

    Det är första gången sen Petter började dagis som vi vabbar och nu blev han ju inte sjuk då han fick kräkas lite =) men det är ett rent pussel att få vardagen att fungera det känns som om jag inte gör annat än jobbar och hämtar å lämnar och bråkar på barnen =) jaja det blev som det blev denna vecka nya tag på måndag! =)

    2010-10-01 | 22:21:25

Kommentera inlägget här: