Trollmammas blogg

( mer privat kan det inte bli)

Bodil heter ju jag

Kategori: 2011

och jag har namnsdag idag den 26 januari!!

Inte så mycket att bry sig i men lite trevligt ändå


Kvinnonamnet Bodil är, liksom namnsdagsgrannen Boel, en dansk form av det nordiska namnet Bothild som är sammansatt av ordledet bot som betyder 'bättring' och hild som betyder 'strid, kamp'.

Under 1940- och 1950-talen var Bodil förhållandevis vanligt i Sverige, men de sista årtiondena har endast några enstaka flickor i varje årskull fått namnet som tilltalsnamn/förstanamn. Den 31 december 2005 fanns det totalt 7 873 personer folkbokförda i Sverige med namnet, varav 4 863 med det som tilltalsnamn/förstanamn. År 2003 fick 14 flickor namnet, varav 3 fick det som tilltalsnamn/förstanamn.

Namnsdag: 26 januari, (1986–1992: 5 juni).




 

Idag har vi haft utbildning i torpshammar på herrgår´n

det var riktigt roligt och underhållande

och vi har fått god lunch och gott fika =)

Kul att kunna få umgås med kamraterna på en annan plats än på jobbet =)

 

Nu har jag snurrat mitt vardagsrum lite.... igen

jag älskar att möblera om men nu tog det lite stopp så jag ska lägga mej i soffan å känna efter om den kan stå så här ??

 

Imorrn ska jag åka å inhandla lite nya fräscha kartonger så jag kan stoppa undan saker jag inte vill ha framme jag skulle få boka in mej i dannes förråd med sånt som inte kan stå ute som bebiskläder böcker mm mm
därför ska jag ha fina kartonger så jag vet vilka som är mina =)

Näe nu ska jag ta en kopp te å en smörgås och mysa ner mej i soffan
ett slag!!

Kramizar

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Grattis på namnsdagen hoppas att du får en mysig kväll

    2011-01-26 | 21:22:35

Kommentera inlägget här: