Trollmammas blogg

( mer privat kan det inte bli)

Dag 9 - Min tro

Kategori: 2011

Jag är kristen men jag lever efter min egen tro

jag döptes som bebis och konfirmerad när jag var 14 år

jag har döpt alla mina 4 barn i svenska kyrkan

och Ville ligger begravd på kyrkogården i torpshammar.

 

Jag var som barn aktiv innom körverksamheten i stöde

och mamma har tragglat många söndagar i kyrkan för vår skull =)

Jag trivs i kyrkan det finns en stillhet en ro

som jag behöver där

en plats för mej och mina tankar =)

Jag tror på mitt sätt

kanske finns det en högre makt

men han har då inte visat mej sin allra bästa sida =(

men jag har ett speciellt band till andar
och änglar det är min gåva
tror jag =)

Min tro är min och jag lever efter det
jag bär ett kors
jag läser inte bibeln men jag har en eller två
jag kan många av de svenska psalmerna och jag kan gnola på dem här hemma...
ojoj tänker ni vad är hon för nått
men jag är jag å efter allt jag gått igenom med Ville och andra dödsfall innom familjen är kyrkan en viktig plats för mej!

 

När jag fick Klara min äldsta dotter

kom församlingens präst hem till mej och önskade mej all lycka

och han sa att jag var duktig!!

Han gav mej en slant från församlingen att köpa nått åt bara mej som jag har kvar

än i dag hänger mitt guldhalsband runt halsen

DET ska Klara få en dag =)

Det var lite om min tro det =)

Kramiz

Kommentarer


Kommentera inlägget här: