Trollmammas blogg

( mer privat kan det inte bli)

Min Prinsessa

Kategori: 2013

 
Min älskade lilla prinsessa Ida
och jag började veckan med att besöka bvc
Ida blev 3 månader (redan) och skulle vägas mätas och få sin första vaccination
hon väger 6,3kg till 59 cm
och gör henne till min minsta lilla pussgurka =)
Johanna som jag tyckte va så liten är enligt bvc kortet över 500g tyngre i samma ålder =)
Man ska inte jämföra men det är ju så roligt att se om de följer varandra.
 
Morgan har idag varit på dagis och bakat fina och super goda lussebullar
han har vägrat sova på dagis idag så han fick vara ute och leka istället vilket passade honom perfekt =)
 
Petter bakade Pepparkakor på dagis han
 
och här hemma åkte det fram mera deg för andra dagen i rad så nu har burken med peppisar ökat igen =)
 
Idag insåg jag att min Morgan är på väg att växa ur 92 i byxor
vi köpte en ny garderob i strl 92 är han började dagis
och insåg nu att de är för korta
jisses han är bara 21 månader
hur mycket kan en liten pojke växa??
 
Min lille pojke fick ikväll ta sin säng och flytta upp på storbarnsrummet
och han somnade direkt
vilket även Johanna och Petter gjorde
så himla skönt
jag har städat rummet däruppe i två kvällar och möblerat om igen
plockat ner möbler som barnen förstört och sånt som de bara kastar runt sig
just nu ser det spartanskt ut men framöver ska vi köpa ny bra förvaring och det är jul så leksaks förrådet lär ju utökas igen och kanske om de uppför sig bra får de tillbaka det som jag beslagtagit hihi
klart de får tillbaka de ska bara inte ta allt förgivet...
 
Men iaf så va Morgan oerhört glad och stolt när han gick upp och insåg att jag får sova uppe nu med storbarnen =) Så nu ska i bara inhandla en ny stor pojke säng åt min älskade lille buse =)
 
Nu ska jag och Klara dricka te
och vänta på Älskling som jobbar kväll
 
Och imorrn ska jag åka på jobbet och hälsa på alla mina underbara jobbarkompisar
och jag har fixat barnvakt åt tre av mina juveler
lilldockan får hänga med de andra får mysa på andra håll =)
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: