Trollmammas blogg

( mer privat kan det inte bli)

surr......

Kategori: 2013

Ibland ska man göra så mycket på en gång
Johanna Å Petter tjatade om att baka sockerkaka
och samtidigt som man ska vara bläckfisk med å hjälpa dem så har man en liten klätterapa som klättrar runt på alla möbler tömmer kökslådor och hänger mej i benen
så kommer Klara å vill ha hjälp med fysik läxan så mamma får gnugga geniknölarna extra mycket
herre gud alltså
jag har bara fyra barn hur klarar de som har 8 av sin vardag??
fast ibland blir jag oxå gnällig på att de som är ensamstående med ett barn gnäller hur jobbig deras vardag är... mmm testa då min så kanske ni aldrig gnäller mer
 
fast jag gnäller inte
jag får bara ta fram capen å masken å ta fram super mamman i mej för en stund
hihi
Nu är fyra sockerkakor på kylning på bänken
Klaras läxa är avhjälpt
och monstret under bordet han är lite värre ändå men har fått lätta på kläderna iaf =)
snart kväll för han =)
Å då börjar kvälls görat för mej
att fylla diskmaskinen och städa köket
det går inte så bra med Morgan i farten han vill hellst sitta i diskmaskinen å oftast stjäl han både tallrikar bestick å formar allt han kan komma över å få tag i =)
Han är precis som vilken unge som helst
men blicken är full av bus hela tiden
=)
 
Ikväll är det lite tv för mej
annorlunda familjer
=)
 
 
Medans Petter stod å slickade sockerkaks smeten från bunken funderade han på vart Sigge tagit vägen (vår gammel katt) och jag förklarade att han numera var i himlen efter lite funderingar säger han: Hos Ville? Ja petter säger jag han är säkert hos Ville. Men vem är Ville då Petter? Jag vet inte svarar Petter han är bara en som bor i himlen å tar hand om döda djur som busan (hunden) och Sigge (katten) .
Han är din storebror säger jag
då tittar han på mej å säger
Näe du mamma Man kan inte ha en bebis som storebror
han tar bara hand om djuren i himlen.
 
så så va det med det =)
 
Näe dags att ställa för dagis
för imorrn ska två busar på dagis
å bränna lite bus =)
 
Jag funderar på om jag å Morgan ska kolla öppna förskolan i veckan här
det är ju ett tag sen sist det =)
men vi har licksom inte varit på humör för det
det finns ju massor av andra måsten
de där 15 timmarna i veckan som jag har över för mej å lillen
 
Näe dags att fixa inför dagis va det =)
 
kramiz

Kommentarer


Kommentera inlägget här: