Trollmammas blogg

( mer privat kan det inte bli)

fredag

Kategori: 2013

 
Förra fredagen började vi flytta i måndags var det bara lite skräp ute kvar å städning av kök å badrum och putsning av en hel hög med fönster =)
 
sakta men säkert börjar jag att känna mej hemma här
det kommer ta tid att få till allt där vi vill ha dem
P å J:s rum uppe är ommöblerat och det är två nöjda barn som kan ligga å se på tv om kvällarna =)
det ska köpas mer förvaring dit oxå men var sak har sin tid
jag har en så jäkla foglossning att jag tror att jag smäller av
kanske har jag lyft stått burit städat mm förmycket
men jag kan inte bara sitta stilla
men det känns ju nu
lillan ger mej massor av sammandragningar och onda sparkar
och jag känner mej kanske inte jätte stor men magen växer så det knakar iaf.
 
Nu i dagarna här har vi grävt ur gräsmattan för att kunna ställa poolen på en någerlunda plan yta
vi bor ju i en slänt så inget är rakt direkt men nu så kan vi snart få upp poolen vi oxå =)
 
Morgan min lille vilde han utmanar världen han
i går rasade han med fötterna före nerför trappan så tungan blödde
han ramlade in i Petters sängstomme så han fick jack brevis å under hö öga
han är mer blå slagen än nån annan av mina goingar varit
ikväll ramlade han ner från fyrhjulingen å rakt in i en vass kant med lill huvet
så han fick ett jack bara ytligt men det räckte för att bli blått
och rött mm
 
Han är min älskade lille buse helt enkelt
och att jaga honom runt här på gården det är inte lätt
men jag är ganska glad att vi är fyra vuxna som kan titta lite extra på honom =)
 
 
Imorrn lördag går vi in i vecka 33 tänk vad tiden går =)
tittade på bebis kläder förut
jag har inte köpt några ännu ;-)
däremot hade jag flera kartonger med kläder i fel färg men
jag får vara glad att jag köpte mycket grönt till morgan det passar ju till lilla fröken oxå =)
 
Nu sover Morgan sött i sin säng
de andra är ute å leker än
älskling grejjar med poolen mm
 
det blåser ute man  skulle kunna tro det vore höst stormar som kommer
fast det vill vi ju inte ha än..
 
Dags att röra sig liite blir så stel av att sitta stilla
 
kram

Kommentarer


Kommentera inlägget här: