Trollmammas blogg

( mer privat kan det inte bli)

Oj vad tiden går

Kategori: 2013

 
Nu är det ett tag sen jag skrev ihop några rader igen ops
men oftast hinner jag inte med mej alls
men nu sover alla de fyra små å gubben jobbar
så nu har jag lite tid att sitta i fred på ;-)
 
 vecka 44 var det lov vecka för barnen
så på onsdagen for vi till Morfar & Anna i gällinge nedanför göteborg
resan gick bra både ner och hem fast det va fasligt långt
men barnen gjorde det bra och vi hade en trevlig liten semester resa
=)
 
Johanna min älskade lilla prinsessa fyllde 6 år i torsdags den 31/10
det firade vi med presenter och ett besök i varberg på ett lek land =)
sedan tårta hos morfar =)
 
på fredagen tjatade jag med mej min gubbe till gekås i ullared
där gick det ju lätt några timmar
nästa gång får han stanna hos min pappa så roar jag mej själv ;-)
hihi
 
på lördagen va vi med pappa/morfar & anna till universeum och tittade på fiskar spindlar ormar apor stora ödlor kikade hur det ser ut i rymdfarkoster kikade på dinosaurier provsatt en polisbil kollade tyngdkrafter och mycket mycket mera =)
En jätte rolig dag helt enkelt =)
 
I lördags hade Johanna ett mindre kalas
för sina vänner och det va jätte roligt både för stora som små =)
 
Dagarna går och igår va det farsdag
och vi for till farmor och farfar och fikade när vi ändå va uppöver för att tända ljus på svärfars grav och såklart hos Ville =)
 
Idag har Johanna varit på skolan och sen när hon kom hem igen kom hennes gudmor Katrin och gratulerade 6 åringen och som traditionen är så bjuder jag såklart på middag och fika =)
Det va så länge sen vi sågs så timmarna bara rann i väg men det va så himla kul att du kom och hälsade på =)
 
I fredags va jag å vägde in älskade lilla Ida
som lyckas gå upp i vikt med 200g i veckan sen hon föddes
så nu när hon blivit 2 månader gammal väger prinsessan 5,8kg och mäter 57cm
och kläderna i strl 56 sitter som en smäck =)
fast vi har börjat nalla på alla de fina kläderna vi har i strl 62 också
undra när vi ska hinna använda allt ??
Men jag ska börja hamstra kläder för nästa strl också
men än är det ett tag dit =)
 
Ida sover bra på nätterna hon brukar somna kring nio och sova själv fram till fyra-fem innan det är dags för mat och sen sover hon vidare med oss
de sista veckan har hon börjat prata så mycket oxå
hon snackar och följer oss alla med blicken =)
 
Näe nu ska jag läsa min bibel
min tidning Hembakat har dimpit ner i lådan så nu ska jag ägna kvällen åt att läsa den så jag kan få mer tips och ideer på goda kakor och bullar
 
den senaste godingen jag testade va vetebullar med citron
mums va gotta det va.. =)
 
 

Kommentarer

  • Sussie säger:

    Ja, tiden går, och den tid som gått kommer aldrig åter...tyvärr.

    2013-11-13 | 19:19:56

Kommentera inlägget här: