Trollmammas blogg

( mer privat kan det inte bli)

28 augusti

Kategori: 2014

Så har vardagen rullat igån igen efter en låång sommar med ledighet mys bus sol och bad =)

skönt att dagis och skolan har sparkat igång
kul för barnen att komma å leka med sina vänner =)
 
Det har hänt nått väldigt positivt med Petter i sommar
nu när dagis började igen var han så glad att få börja på 5 åringarnas paviljong =)
Han har inte gråtit en enda morgon på en vecka
men han grät varje dag de andra tre åren han har gått på dagis
så nu känns det jätte bra både för oss och för han =)
 
Vi har varit till sjukhuset med Morgan och han hör verkligen jätte dåligt pga att han har extremt förstorade polyper i näsan som trycker vatten i öronen på stackarn.
och där fick vi även förklaringen till hans extrema snarkningar att snoret rinner och att han dregglar
det är stopp där det ska ner helt enkelt.
Men vi fick en kanon dr och han tyckte Morgans situation va akut så nu har vi fått en tid redan om nån vecka så då tas polyperna bort och han får rör i öronen =)
så snart har vi kanske en NY Morgan =)
Och förhoppningsvis kommer han att höra igen så vi får höra han prata och sjunga igen
och det där medfödda intresset för musik kanske kommer tillbaka till min prins =)

och jag längtar efter att få höra han prata som andra barn
nu pratar han som en döv och det är inte så konstigt
han hör ju faktiskt inte!
 
Johanna har börjat i första klass och åker taxi till och från skolan fungerar kanon bra =)
 
Klara har fyllt 16år och har börjat gymnasiet
även om det nu i början varit väldigt korta dagar =)
 
Ida min lilla docka ja hon flyger fram drar å sliter i allt klättrar och busar skriker och är en väldigt tjurig ung dam men ack så söt och nu i oktober ska hon börja dagis och ja det känns rätt för henne som är så himla framåt och nästan inskolad är hon ju oxå ;-)
Och ja självklart ska hon ju gå på världens bästa dagis =)
 
Näe nu ska jag göra mej klar för att hämta pojkarna på dagis det va skönt att sätta sig ner en liten stund och vila.
Jag ahr så där extremt ont i kroppen igen Min rygg mår inte bra och höfterna morrar nått fruktansvärt och min högra fot har börjat värka så hemskt
ja jag vet att jag ser rätt normal ut men det som döljer sig på insidan är en fantastisk smärta
det känns inte bra att börja jobba om nån månad men vi provar
fast innan det är det dags för tid på HC =)
 
Dags för nån nytta =)
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: