Trollmammas blogg

( mer privat kan det inte bli)

12 februari -14

Kategori: 2014

 
I söndags blev så min lilla skruttunge min älskade lilla docka 5 månader
tiden licksom bara rusar iväg i 100 knyck
det är bara att hålla i sig och försöka hänga med i galoppen =)
 
Ida fick sin första allergireaktion i lördags
hon fick smaka pannkaka
och precis som Johanna så reagerade hon på det
så nu är det bara att utesluta ägg åt henne
både i smet och tilllagade ägg
igår försvann prickarna helt.
 
I måndags var vi på bvc med lillgumman hon fick sin andra vaccination
vilket gick bra =)
Hon väger numera 7540gram till 64 cm
inte så stor men helt perfekt i mia ögon =)
 
Igår kom så den första lilla tanden också
så nu får vi se om hon tänker bitas eller om hon vill ammas :p
 
Ida kan nu:
Sitta själv
Åla på golvet både fram och bakåt
Vända sig åt båda hållen
Äter själv med handen och förstår var munnen är
Dricker ur flaska och ur glas
Sträcker händerna mot oss när hon vill komma
Tar sig framåt med hjälp av gåstolen
Är nyfiken på livet =)
Smakar på leksaker
och sliter katten i öronen när tillfälle ges ;-)
Skrattar ett härligt bubbligt bebisskratt
Älskar att bada i badkaret
med Morgan
 
Hon kan säkert mycket mer och vår tjej är så himla fantastisk =)
 
 
Morgan har blivit 23 månader
snart 2 år =)
Vart tog tiden vägen ??
Min lilla stora pojke går på toaletten nu och håller på att sluta med blöja
min vackra och duktiga lillprins =)
Det börjar komma mera ord också
så himla kul =)
Annars är det en himla massa roliga stödtecken
Han älskar att vara ute å åka kälke skoter skotta mm mm
Allt blir bra och han blir mer nöjd om han får vara ute
=)
 
Vi längtar lite efter våren så vi slipper alla täckkläder
 
 
Gubben blev arbetslös förra måndagen
haha en vecka va han det igår började han på nytt jobb
men han hann iaf börja bygga vår nya fina garderob i hallen
byta fönster i vardagsrummet =)
Och mysa med mej å Ida =)
Tur han kan så himla mycket så det är lätt att få ett nytt jobb =)
 
Jag längtar också ut på jobb
träffa vuxna människor där man inte pratar bebisar och småbarn =)
Jag får vara jag och göra det jag är bra på =)
Gubben tycker alla ska göra det de är bra på i mitt fall är det att hålla frysen full i bullar kakor och fixa läckra tårtor och goda middagar städa diska mm mm
haha
Jag är rätt bra på att stöka ner och leja åt de andra i familjen också
arbetsledare det är så det kallas va?? =)
det ska jag skriva in i mitt CV hihi
 
Näe dags att göra några knop medans barnen är på skola/dagis
och Ida sover ute i vagnen
det har börjat snöa igen
imorse regnade det blir inte klok på vädret
0 gradigt är det och friskt
och jag har fönstret öppet
härligt med frisk luft =)
 
// Bodil
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: