Trollmammas blogg

( mer privat kan det inte bli)

11 maj

Kategori: 2014

 
 
Idag är det grått och trist ute lite kyligt också =(
 
Jag skriver inte så ofta numera min tid räcker inte till
just nu =(
 
Men iaf så har sista april kommit och gått
och vi hade det så himla trevligt här hemma på gården =)
grannarna bjöd på jätte god mat och trevligt umgänge
vi hade brasa fyrverkerier och korvgrillning till kvällsfika
alla va nöjda och glada =)
 
1 maj for vi till stugan några dagar så nu har vi dammat fram den också efter vintern.
där grejjar vi med det som andan faller på...
 
nu i helgen gör vi ingenting alls utan bara är
jag är trött men det kan inte annat bli efter månader utan sömn
Ida ammas fortfarande på natten
och ibland inte bara en gång
skulle vilja sluta men lill hjärtat äter nästan ingenting annat iaf inga mängder av nått så vi fortsätter väl
ett tag till nu till lillans 8 månaders dag va vi på BVC och vägde och hon är nätt 8,3kg och 68 cm lång i samma ålder vägde Morgan exakt 3 kg mer så det är klart jag tycker hon är liten =)
Hon drar fortfarande 68 i kläder 74 i vissa men det är oftast alldeles för stort för min docka.
Letar skor åt henne då hon börjar att vilja gå nu och tänkte mej nå små gulliga dojjor men alla skor i hennes strl har typ mjuk mockasin sula och det kan man ju inte gå ute i heller =(
 
Annars är Ida överallt hela tiden och jagar katterna hela tiden hon säger mamma och pappa alldeles riktigt nu =)
 
Morgan pratar inte så mycket fast han gör ju så mycket annat han =)
en jag är lite orolig på att han har nån form av hörselskada så vi har fått en remiss upp till sjukhuset för att kolla hans hörsel vore ju himla synd om han inte skulle höra och vi inte kollar upp det
det är långt till hörkollen på bvc....
men iaf när jag fått remissen så sa han MAMMA alldeles riktigt för allra första gången
min lill prins va mamma blev glad =)
 
Nu går vi mot Idas dop med stormsteg och vi verkar bli några styckna iaf =)
även om vissa besvikelser också kommit
så nu har jag faktiskt bestämt mej för att vissa resor och påhälsningar inte ska göras på ett visst ställe från min familj iaf......
finns andra som verkligen vill ha mej och min familj i sin värld fast vi inte ens är släkt!!!
 
Jag har hemskt ont i min kropp mina höfter gör ont så in i bomben
ändå tvingar jag mej själv upp varje natt och varje morgon
tvingar mej själv att ta en promenad fast jag vet att jag kommer ha super duper ont i flera dagar efteråt
så nu är det nog inte bättre än att uppsöka VC
men de kommer väl att säga att ja ska gå ner i vikt
ja jag vet!! men hur ska man kunna göra det när man inte kan träna eller promenera som man vill
 
jag är lite orolig inför jobbstarten till hösten
hur ska mina höfter må då??
Jag som längtar ut bland folk
 
¨Jag kan inte köra bil längre sträckor för min högra sida lägger av bara så där
lika dant när jag går helt plötsligt kan benet sluta hänga med och jag får ta till all viljestyrka för att ta med mej mitt ben...
 
Jaja slut klagat för idag
nu ska jag hämta in lilldockan som ligger ute i vagnen
hon har nog sovit klart nu...
Morgan sover han med så det har ju varit halv lugnt ett tag =)
 
// B
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: