Trollmammas blogg

( mer privat kan det inte bli)

29/1-2015

Kategori: 2015

Vips så va vi redan en månad in på det nya året =)
 
Vi har varit sjuka om vartannat och min ork har varit i botten
jag har hur mycket tvätt som helst att vika efter förra veckans magsjuke epedemi på de 3 små =(
värst drabbad vart Ida hon som redan va liten och mager från början hon är lixom ännu tunnare nu stackarn.
 
Men nu är Ida och pojkarna friska igen och vi har snart avverkat tre dagar på jobb och dagis =)
nästa vecka har vi bara tre dagar oxå sen lediga i en hel massa =)
 
Idag ska jag jobba kvällen så barnen är på skola och dagis
och jag har bakat 3 sorters gofika
(gräddbullar, havrenogatkaka, och sockerkaka)
bakade i går kväll oxå
men hälften av det försvann till skanska och gubbarna där
de blev glada över fika så det va ju bra =)
Jag bakar mera för nu verkar lusten att baka ha kommit till baka
så nu ska jag fylla upp frysen lite =)
(om jag hinner)
 
Om ca 50 dagar ska jag bli Mormor
ja ni läste rätt
det är med blandade känslor då jag själv är 32 år men men det blir nog hur kul och bra som helst
Klara och Marcus verkar trivas i sin lilla lägenhet och de har det så himla fint =)
allt till bebben verkar vara klart nu snart
vi letade fram kläder efter Ida och Morgan häromdagen och jisses vad mycket kläder det blev
fast jag vet att jag gett bort en del också
men lite nytt ska hen få oxå såklart =)
bebiskläder är ju så gulliga att det inte går att motstå hihi
 
Imorrn ska Johanna på kalas hos en kompis och på söndag ska vi fira mosters storpojke som fyller 7 år =)
så nu börjar kalasen rulla på igen
antar att vi kommer att ha fullt upp i vår då de flesta av petter och Johannas kompisar fyller första halvåret phu =)
 
Näe nu ska jag göra ett ryck innan jobbet
så vi hörs när vi hörs
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: