Trollmammas blogg

( mer privat kan det inte bli)

13 juni

Kategori: 2016

I lördags packade vi bilen full med ungar väskor fika å stora vagnen och åkte ner till gävle för ett besök på furuvik.
 
När vi ko ner blåste det nått vansinnigt kallt och jag va glad att vi packat ner varmare jackor mm
det regnade llite men vi sa vi trotsar vädret och gick in på parken
kassorna va rätt tomma när vi kom vid elva
skönt =)
 
Vi strosade runt på parken kollade in apor hästar mm mm
gick tipsslingan och kollade in äventyrsön
kikade på kameler och blev nästan påhoppad av en känguru ;-)
 
när barnen kollat in grisarna och hästar och varit in i hagen å myst med killingarna och klappat lammen va Ida så hemskt trött ja morgan oxå så vi beslutade att INTE gå in på tivolit Johanna blev väl inte så glad men för Petter som inte åker karuseller kvittade det och morgan å Ida har knappt åkt karuselelr tidigare så de hade ingen aning om vad vi pratade om...
solen sken men det blåste fortfarande när vi lämnade furuvik efter kl 15 =)
 
Vi letade oss till hotellet checkade in bytte blöjor for på sightseeing i gävle
käkade middag på mcdonald barnen lekte i deras rutschkana =)
 
Hittade en enorm lekplats som barnen fick leka slut på dagens sista energi
vi for på hotellet och åt medhavd kvällsfika
och barnen somnade snällt utan speciella gnäll i sina sängar =)
 
Och för första gången hade vi bokat dubbla rum på scandic
vilket vi kommer göra i fortsättningen oxå =)
Petter Johanna och Morgan delade rum och sov gott hela natten
frukosten som vi va rädda skulle bli rena rama cirkusen
gick rätt bra den oxå och barnen åt både mackor frukt och pannkaka =)
 
På vägen hem tog vi en rätt rejäl omväg men nu har vi hittat ännu ett resmål som vi vill besöka i sommar
tåg är vi väldigt förtjusta i =)
 
På hemvgen grillade vi korv barnen badade fångade grodyngel
och njöt av det vackra vädret =)
 
Vi har börjat spana på gårdar
skulle vara skönt att bo i skogen
just nu känner jag mej kroniskt trött jag tror att trafiken på e14 tågen på järnvägen och detta eviga slammer från stena gör att jag aldrig riktigt kan koppla av =(
Jag skulle vilja bo i skogen där vi kan njuta av lugnet =)
 
Imorrn blir Felix och fanny 5 månader gamla
och idag har Fanny knäckt koden hur man vänder sig
så nu går det runt =)
Felix är mer nöjd med att bara vara stilla =)
 
Imorse kom Johannas kompis Lova hit redan 6.10 för att spendera dagen här hos oss
då hennes mamma jobbar
så redan nu känner jag mej trött hmm
imorrn ska jag ta sovmorgon til 7 iaf
för sen ska bebbarna på BVC =)
 
Nu har barnen sett första programmet på årets sommarlovs program på tv:n
rätt ok tror jag de tyckte att det va =)
 
Nu ska jag plocka ur och sedan i diskmaskinen =)
 
Några dagar hemma nu med tvätt och städning
sen drar vi på nya äventyr igen =)
 
Härligt med sommarlov och ledigheter =)
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: