Trollmammas blogg

( mer privat kan det inte bli)

24/10

Kategori: 2016

Förra veckan hade jag fullt hus här hemma
På måndagen gjorde jag morgan Ida och bebbarna stöde vi lekte lite i olika lekparker och tog en promenad =)
På tisdagen va Annika hit och fikade och myste med oss =)
På Onsdagen kom Jennie och lilla Maja på lunch, fika och lek
Svägerskan och pojkarna kom och käkade gomiddag innan Hugos träning
torsdagen va jag och bebisarn aoch storhandlade
första gången jag va iväg med dem och verkligen storhandlade och det gick bara fint =)
På kvällen va jag upp till Farmor med griskött som jag beställt åt henne =)
I fredags kom madde och hennes två små juveler
på lunch och fruktstund =)
 
I lördags drog vi till östersund och shoppade lite
då e14 är rätt tråkig tog vi över skogen hem och överraskade min mormor med ett besök
dit har jag inte varit sen Johanna föddes (9år)
gofika fick vi och mormor fick en stund av bus och mys =)
 
det snöade oxå jag önskar att det kunde vänta lite till innan det blir vinter på riktigt =)
 
Igår va "gubben" här och hjälpte danne med att kapa upp lite ved
och vi gjorde vinter ute =)
 
Idag är det redan Måndag v43
vi har haft en trött da Morgan och Ida har sett p film på sitt rum
bebbarna har långsovit ute
jag och Oskar (katten) har slumrat i lag på soffan =)
 
Nu är alla kläder inför imorrn framlagda
Det är dagis dag och Johanna ska till tandläkaren kl 9
då Danne inte kunde vara hemma från jobbet och jag inte har nån barnvakt får de små vackert följa med till tandläkaren det kan inte hjälpas Johanna måste dit.
 
På onsdag kommer mamma och hjälper mej med felix och fanny medan Morgan ska på bvc och del 2 av 4 årskontrollen =)
 
Ida har i stort sett slutat med blöja nu
det tog 3 dagar för henne i lördags tog vi å en blöja då vi åkte bil men hon höll sig tills vi kom på en toa och kissade inte en enda droppe i trosorna/blöjan på hela dagen =)
Jag är så imponerad av henne då vi fortfarande jobbar med morgan och hans toabesök som allt för ofta hamnar i kalsongerna =(
Ska köpa henne en present nu när hon är så duktig
men jag måste ju ge en till morgan som kämpar så hårt med sina toabesök även om hälften blir tokiga.
 
Sen håller vi på med vår framtid
vad som händer för oss härnest
änsålänge är det på funderar stadiet
hoppas det blir vår framtid snart!!!
 
Dags att sussa
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: